مذاهب و خطبه ها

در جامعه اسلامی همه باید از حقوق شهروندی و اجتماعی برخوردار باشند

آوای سنت : آخوند عبدالباسط نوری زاد در سخنان پیش از نماز جمعه گنبدکاووس (۲۶مهر۹۸) با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و امید به صلح و آرامش برای مسلمین جهان اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول در حوزه اخلاق اسلامی احترام به یکدیگر و حفظ جایگاه و شرافت انسان ها و نیز پرهیز از کنکاش، تهمت و افترا نسبت یکدیگر حتی نسبت به غیر مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مسلمان کامل کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند اظهار داشت: اگر همین یک جمله سفارش پیامبر (ص) را در احترام و تحمل نظرات و عقاید یکدیگر رعایت کنیم جامعه ای پویا همراه با آرامش و امنیت خواهیم داشت.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: دین اسلام دین صلح، امنیت و همزیستی مسالمت آمیز است و بر اساس شریعت و سنت پیامبر (ص) در جامعه اسلامی همه انسان ها باید از حقوق اجتماعی برخوردار باشند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان احادیثی از پیامبر اکرم اظهار داشت: برخورد حضرت محمد(ص) با مسیحیان، یهودیان و به صورت کلی با دگر اندیشان بر اصل نوع دوستی، احترام و عطوفت اسلامی قرار داشت و هیچگاه با زور و تهدید عقیده خود را تحمیل نکرد و اخلاق اسلامی را عملا” می آموخت.

آخوند نوری زاد تصریح کرد: شریعت اسلام هم برحفظ جایگاه و شرافت انسانی و رعایت حق و حقوق شهروندان در جامعه تاکید دارد و اسلام اینگونه و با همین روش در جوامع جهانی گسترش و توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه نباید از رعایت و حفظ اخلاق اسلامی غافل باشیم افزود: جامعه زمانی به تکامل و عزت میرسد که شهروندان علیرغم همه اختلاف ها و تفاوت ها از حقوق شهروندی و اجتماعی برخوردار باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن