مذاهب و خطبه ها

دوستی و مودت بین حضرت علی (رض) و خلفای ثلاثه (رض)

مولانا محمدحسین گرگیج: باور شهادت حضرت فاطمه بذر نفاق را بیش از پیش در قلوب مسلمانان ایجاد می کند

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به محبت حضرت علی (رض) و حضرت عمر (رض)، مطرح کردن برخی مسائل اختلاف برانگیز همچون به شهادت رساندن حضرت فاطمه (رض) توسط حضرت عمر(رض) را یکی از عوامل تفرقه و ایجاد شکاف بین امت اسلامی دانستند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج ، ایشان در خطبه های نماز جمعه (۲۰ دی ۹۸) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: هنگام ظهور اسلام، دین اسلام بر سه اَبَر قدرت روم، مصر و ایران غلبه کرد، حضرت علی (رض) در خطبه ۱۴۶ صفحه ۴۴۲ترجمه فیض الاسلام در ۷ بند به طور دلسوزانه به حضرت عمر(رض) در خصوص جنگ ایران به ایشان مشاوره دادند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با اشاره به دوستی و مودت بین حضرت علی (رض) و خلفای ثلاثه (رض) خاطرنشان ساختند: پس از سال ۱۳۷۲ در کشور، دهه فاطمیه راه اندازی شد که مراسم عزاداری مبنی بر شهادت حضرت فاطمه (رض) توسط خلیفه دوم حضرت عمر (رض) برگزار می شود، ما به روایات نامعتبر تاریخی چنگ نزنیم بلکه به دو سند زنده‌ی مقام و منزلت صحابه در قرآن و دومی ارتباط صمیمی و محبت بین حضرت علی (رض) و حضرت عمر (رض) را مورد مطالعه قرار دهیم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: حضرت علی (رض) در تمامی میادین، مشاور خصوصی خلفای راشدین به ویژه حضرت عمر (رض) بودند و وحدت و شفقت بسیار خوبی در میان شان موج می زد؛ حضرت علی (رض) فرزندان خود را به نام های مبارک خلفای راشدین مسمی کردند در شهدای کربلا، نام هایی همچون ابوبکر بن علی، عمر بن علی و عثمان بن علی مشاهده می شود؛ کدام شخص حاضر است نام فرزندان خود را به اسم ظالمین نامگذاری کند؟! لذا این موضوع بیان‌گر این است که خلفای راشدین (رض) انسان‌های نیکی بودند و علی (رض) با آنان محبت داشت.

مولانا گرگیج در ادامه تصریح کردند: حضرت حسن و حسین (رض) جزو لشکریان حضرت عمر (رض) در زمان فتح ایران بودند که تا جرجان (گنبد کاووس ) آمدند و این افتخاری برای بنده است که در مکانی زندگی می کنم که حضرت حسن و حسین (رض) در آنجا قدم نهاده اند؛ از زین العابدین به بعد تمامی ائمه، مرهون حضرت عمر (رض) هستند که که دختر یزدگرد را در عقد حضرت حسین (رض) در آورد که حاصل این ازدواج حضرت زین العابدین بود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با اشاره به شجاعت و رشادت های حضرت علی (رض) گفتند: روایت های دروغین شهادت نسازیم که این توهین به منزلت و جایگاه حضرت علی (رض) است، هیچ جوانمردی همچون علی (رض) و هیچ شمشیری چون ذوالفقار وجود ندارد و ما چنین توهینی را به حضرت علی (رض) روا نمی داریم ؛ زیرا حضرت علی (رض) شاه مردان، شیر یزدان بود و هرگز ضعیف و مقهور نیست که عمر بتواند همسر حضرت علی و دختر رسول الله (ص) را به شهادت برساند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: لقب فاطمه صدیقه است و مقام صدیقه نزد خداوند به مراتب بیشتر از درجه شهادت است، حضرت عمر (رض) داماد حضرت علی (رض) بود که جگرگوشه فاطمه، امّ کلثوم را به عقد حضرت عمر (رض) در آورد و حاصل آن دو فرزند به نام زید و رقیه بود؛ پس چگونه می شود که حضرت علی (رض) جگرگوشه فاطمه را به عقد حضرت عمر در بیاورد؟! باور شهادت رساندن حضرت فاطمه (رض) توسط عمر بذر نفاق را بیش از پیش در قلوب مسلمانان ایجاد می کند.

ایشان در پایان خطبه های امروز ضمن اظهار همدردی با بازماندگان حوادث تلخ این هفته در کشور از جمله جان باختن تعدادی از مردم در کرمان، درگذشت دکتر نعیمی فرد نماینده محترم مردم عزیز ایرانشهر، سقوط هواپیمای اوکراینی مسیر تهران- کی یف و واژگونی اتوبوس گلستان به تهران که منجر به کشته شدن و جراحت تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیزمان شد را به ملت شریف ایران تسلیت گفتند و از خداوند متعال برای مرحومین علوّ درجات و مغفرت،صحت و سلامت برای مصدومین و أجر و صبر برای بازماندگان را خواستار شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن