مذاهب و خطبه ها

رنج مردم در فقر و معیشت بالاترین نقض حقوق شهروندی است

مولانا ساداتی :سوء مدیریت ها مشکلات را تشدید کرده است

آوای سنت : مولانا سید عبدالصمد ساداتی در مراسم نماز جمعه اهل سنت سراوان ( ۲۴ آبانماه ۱۳۹۸ ) با اشاره به درد و رنج بخش بزرگی از هموطنان جامعه نسبت به مشکلات معیشت و گرانی و نیز عواقب سوء اجتماعی آن ؛عدم توانایی در تامین معیشت و فقر را بالاترین نقض حقوق شهروندی دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت : بخشی از جامعه در ناهنجاریهای اجتماعی فقر ، تورم کمرشکن و سختی معیشت به سر می برند و این درد و رنج همنوعان برای وجدان های بیدار مساله کمی نیست که به سادگی از آن رد شد. چرا که فقر به کفر منتهی شود و اخلاق و عفت و زندگی را با مشکلات مواجه می کند.

مولانا ساداتی خاطرنشان ساخت: در جامعه ای که انواع منابع غنی و ظرفیتها را دارد،اما با سوء مدیریت های برخی از مدیران مواجه است ، بالاترین نقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی این است که سرپرست خانواده نتواند اولویت های زندگی را تامین کند و زمینه های کار توسط دولت فراهم نشود.

ایشان تصریح کردند: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسئولان ؛با استفاده از ظرفیتهای کشور باید به گونه ای تلاش شود تا در جامعه فاصله طبقاتی کم شود که این شدنی است و در کنار آن امیدواریم تلاشهای قابل تقدیر قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و کسانیکه میلیاردها را غارت کرده اند ، تا ریشه کنی فساد ادامه داشته باشد.

مولانا ساداتی با بیان اینکه در هر کسی در حد توان و مسئولیت خود مجری احکام الهی و فرمایشات رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم باشد، گفتند : رعایت حق انسانیت نسبت به همنوعان و حق اسلامیت نسبت به مسلمانان محترم است ، علاوه از دولت کسانیکه توانایی دارند بخشی از نیاز مستمندان را برطرف کنند و توانگران تکفل خانواده های فقیر را بپذیرند.

مدیر مدرسه دینی دارالعلوم سراوان افزود: الله متعال مسلمانان را اعضای یک جامعه قرار داده و مکلف نموده که با یکدیگر مهربان و یار و یاور هم باشند و نسبت به یکدیگر خیرخواه باشند ، از ظلم و فساد و از تعرض به جان و مال یکدیگر پرهیز کنند.

مولانا ساداتی ابراز داشت: زندگی بر اساس تقوا ضامن موفقیت و سعادت است اما زندگی بر راه فساد و دوستی در گناه و باطل در دنیا پایدار نیست و در آخرت هم موجب عذاب است ، نجات یافتگان از خسارت و عذاب الهی کسانی هستند که عملکرد نیک داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن