مذاهب و خطبه ها

طوفان الاقصی وجدانهای خوابیده را بیدار کرد

آوای سنت: رهبر نهضت اسلامی افغانستان، حرکت جهادی طوفان الاقصی را باعث بیداری وجدان های خوابیده توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی محمد مختار مفلح، رهبر نهضت اسلامی افغانستان طی سخنانی، ضمن قدردانی از مردم یمن در حمایت از مظلوم غزه و دادن پاسخ کوبنده برجنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا، بی تفاوتی حکام عربی به کشتار مردم بی گناه و خصوصا زنان و کودکان را غیرقابل قبول خواند و گفت: ما از دنیای عرب امروزی توقع همکاری نداریم، زیرا اگر بیش از صد روز جنایات رژیم صهیونیستی وجدان های آنها را بیدار نکرده باشد، پس چه چیزی می تواند بیدارشان کند؟ همچنین سکوت کشورهای عربی و اسلامی در سرحدات دیگر نیز باعث ننگ می باشد!

اسرائیل، مدافعان مسجدالاقصی را می کشد، ولی حکام عربی، فرمایش رسول بر حق را فراموش کرده و آب به آسیب دشمن می ریزند. این حکام باید پاسخ دهند که نفت و مواد سوختی اسرائیل را چه کسی می دهد؟ متاسفانه کار را به جایی رسانده اند که حماس از آنها انتظار همکاری ندارد، بلکه می خواهد که به اسرائیل کمک نکنند!

مولوی مفلح با بیان این مطلب که قضیه قدس مربوط یک سرزمین نیست، بلکه داعیه قدس را داعیه همه ملت اسلامی می دانیم، اظهار داشت: مردم مسلمان افغانستان، مقاومت و جهاد مردم فلسطین را جهاد خود می دانند. ما از حماس و جهاد اسلامی و دیگر نیروهای مقاومت سپاس گذاری می کنیم که به نمایندگی از دنیای اسلام در صف اول مبارزه ایستاده اند. حفظ و نگهداشت هویت اسلامی بیت المقدس برای امت مهم بوده و باید از سوی تمام مسلمانان مورد توجه قرار بگیرد. مسجدالاقصی، تنها یک بحث سیاسی نیست و اجازه نخواهیم داد تا در اشغال صهیونیست ها باقی بماند.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان تاکید کرد: موضوع حائز اهمیت این است که حرکت جهادی طوفان الاقصی وجدان های خوابیده بسیاری را بیدار کرده است. اکنون زمان تسویه حساب با اشغالگران صهیونیست فرا رسیده و همه امت اسلامی باید خود را در جهاد ملت فلسطین سهیم بدانند. جهاد در میدان عمل به ظهور می رسد. اصل بر مقاومت در برابر زور گویی های اسکتبار می باشد که جوانان فلسطینی در طول هفت دهه خشم شان از اشغالگری را تنها با سنگ و چوب نشان داده اند. امروز جهادگران، خلیفه های الله در روی زمین هستند و وظیفه خود را آن گونه انجام می دهند که اصحاب رضی الله عنهم اجمعین ثابت کردند. اگر عدالت در پهنه غربی بود، آنها هرگز خاک یک کشور مستقل را اشغال نمی کردند.

مولوی مفلح خاطر نشان کرد: عزت و عظمت یک کشور به اراده آهنین مردم آن در دفاع از مرزهای کشور بستگی دارد. در طول یک قرن، سرزمین های زیادی به استعمار در آمده اند که برای آزادی آنها بهای سنگینی داده شد. نیروهای مقاومت در همه پهنه اسلامی سلاح به دست گرفته و بدون ترس از کشته شدن به جنگ دشمن رفتند. تعداد زیادی از جوانان در مبارزات مقاومت به اسارت در آمده و اعدام شدند، اما رسالت باقی ماند تا روزی که بیگانه به بیرون رانده شد.

رویدادهای فلسطین پیامی روشن به اشغالگران و استعمارگران می دهد تا بدانند که اشغالگری دوام نمیابد. به نصرت الهی پیروزی نهایی در راه است و نسل های آینده، درس مقاومت، پایداری و استفامت مردم غزه را از زبان تاریخ خواهند شنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن