جهان اسلامعمومی

جنگ غزه و افزایش اقبال به اسلام این بار در اسپانیا

آوای سنت : جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه باعث شده بسیاری از جوانان غربی به آشنایی با اعتقادات دینی مسلمانان علاقمند شوند. بسیاری از آنها با مطالعه این کتاب مقدس و آشنایی با رویکرد قرآن نسبت به موضوعاتی همچون حقوق زنان، محیط زیست و ظلم‌ستیزی به اسلام گرایش پیدا می‌کنند. حالا اما مردم اسپانیا پس از جنگ غزه نسبت به دین اسلام بیشتر کنجکاو شده‌ و تعداد زیادی از آنها به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند.

به نقل از گولیستان نیوز تی وی، به گفته یک رهبر مسلمان محلی در اسپانیا، حملات رژیم اسرائیل علی ملت مظلوم فلسطین به ویژه در جنگ غزه کنجکاوی مردم را به اسلام و علت این جنگ برانگیخته است.

عمر دل پوزو، رئیس انجمن جامعه اسلامی در اسپانیا و بنیاد مسجد گرانادا گفت: مسئله فلسطین سؤالاتی را در اذهان مردم ایجاد کرد.

او ادامه داد: شاید اروپایی‌ها برای اولین بار شروع به دیدن حقیقت کردند؛ هر هفته مسجدی در منطقه جنوب اندلس شاهد یک یا دو تازه‌مسلمان و گرایش به اسلام جوانان است

دل پوزو همچنین خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین باعث همدردی با مسلمانان در میان کسانی شده که قبلاً چیزهایی در مورد اسلام می‌دانستند. آنها حملات و دروغ‌های اسرائیل را می‌بینند در نتیجه، شروع به پرسیدن سؤالات بیشتری در ذهن خود و افراد اطراف خود می‌کنند.

دل پوزو افزود که اراده فلسطینی‌ها برای بازگشت به خانه‌های خود و مبارزه آنها، به این پرسش‌ها جنبه معنوی می‌دهد؛ مردم اسلام را از این طریق کشف می‌کنند و افزود که تعداد تظاهرات در حمایت از فلسطین در گرانادا زیاد بوده است.

او گفت: ما به همسایگان مسیحی خود نیز توضیح می‌دهیم که در فلسطین چه می‌گذرد. آنها در تظاهرات سؤال می‌پرسند و سعی می‌کنند بیشتر درباره اسلام بیاموزند. می‌توانم بگویم که اسلام بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این فقط محدود به گرانادا نیست، تمام مردم اروپا صدای خود را در مورد این موضوع بلند کرده‌اند.

ناهوئل کالدرون، یکی از تازه‌مسلمانان اسپانیا نیز می‌گوید او از نامزدش بیشتر درباره اسلام آموخت و اخیراً مسلمان شده است. وی افزود: «می‌توانم بگویم که آرامش درونی بیشتری پیدا کردم و اکنون زندگی بهتری دارم.»

گرانادا جامعه‌ای متشکل از ۳۷۰۰۰ مسلمان دارد که ۴۰۰۰ اسپانیایی که به اسلام گرویده‌اند و فرزندان نسل سوم آنها نیز از جمله آنها هستند.

اسپانیا تقریباً ۳ میلیون مسلمان دارد که بیشتر آنها اصالتاً از کشورهای مراکش، پاکستان، بنگلادش، سنگال و الجزایر هستند. آنها بیشتر در کاتالونیا، والنسیا، اندلس و مادرید زندگی می‌کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن