مذاهب و خطبه ها

هشدار مولانا گرگیج به هندوستان درخصوص ظلم بر مسلمانان

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج ظلم های نژادی هندوها علیه اقلیت مسلمانان در هندوستان را ننگ بزرگی برای حکومت این کشور دانستند و ضمن هشدار به سران این کشور، سیاست های تبعیض آمیز حکومت هند بر مسلمانان را محکوم کردند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج ایشان در فرازی از خطبه های (۱۶ اسفند ۹۸) با اشاره به ظلم های نژادی هندوها علیه مسلمانان در هندوستان بیان داشتند: چین به مسلمانان این کشور ظلم می کند و هنوز نیز این روند ادامه دارد و مسلمانان را تحت عنوان کار اجباری در شرکت های مختلف بدون دستمزد از آنان بیگاری می کشند و امروز هندوهای افراطی نیز این مسئله (ظلم به مسلمانان) را از سر گرفته اند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: برای حکومت هندوستان که رنگین کمان اقوام و مذاهب است ننگ بزرگی محسوب می شود که مسلمانان در تبعیض قرار گیرند و تابعیت آنان را سلب کند، ما به حکومت هند هشدار می دهیم از چین عبرت بگیرید و از عذاب الهی هراس داشته باشید؛ خداوند شما را به خاطر ظلم تان نابود خواهد کرد زیرا قدرت الله ذوالجلال ما فوق تمامی قدرت هاست و بدانید چنین ظلم هایی سبب بیداری مسلمانان می شود.

ایشان در ادامه افزودند: تمامی این اختلافات ناشی از سیاست های پلید انگلیس است که همیشه شعار می دهند “اختلاف بینداز و حکومت کن” و مسلمانان و هندوها را در دوران مهاتما گاندی به جان یکدیگر انداخته بودند تا خود انگلیس در آن جا حکمرانی کند که پس از آن گاندی با این که هندو بود گفت تا زمانی که مسلمانان و هندوها که هموطن هستند و صلح نکنند دست به اعتصاب غذا می زنم تا بمیرم و همین امر موجب شد هند به استقلال دست یابد و گاندی به عنوان پدرِ بزرگ هندوستان در تاریخ ماندگار شود.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: نزاع های نژادپرستانه امروز در هندوستان پیامدهای خباثت انگلیس است که خودش از منطقه رفت اما هنوز آثار شرارت هایش در منطقه جاری ست؛ لذا به حکومت هند هشدار می دهیم سیاست های تبعیض آمیز را کنار بگذارد و حقوق مسلمانان را رعایت کند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خطاب به کشورهای اسلامی و سازمان های حقوق بشری گفتند: کشورهای اسلامی و تمام آزادی خواهان دنیا موظفند از حقوق مسلمانان هند دفاع کنند، تبعیض علیه مسلمانان را محکوم کرده و حکومت هندوستان را به خاطر این مسئله تحت فشار قرار دهند، تا زمانی که چنین درگیری ها و مصائب بر بشریت حاکم باشند عذاب های الهی به اشکال گوناگون دامن گیر ما خواهند شد.
خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تأکید کردند: متأسفانه امروز مشاهده می شود کشور سوریه به جولان گاه انسان های متجاوز تبدیل شده است و ملت سوریه گوشت قربانی شده اند، گروه های مختلف از هر سو مسلمانان را به قتل می رسانند؛ مگر سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری نیستند؟! تا زمانی که مسلمانان سوریه به خاطر ظلم علیه خود دست به دعا هستند و خواب راحتی ندارند ما نیز آزادی دنیا را نخواهیم دید و کسانی که در هر نقطه از دنیا بر مسلمانان ظلم می کنند خداوند نابودشان کند.

 مردم تا اطلاع ثانوی از شهر و استان به علت شیوع ویروس کرونا خارج نشوند
مولانا گرگیج در بخش پایانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور نکاتی را پیرامون این مسئله به مسئولین و مردم گفتند و اظهار داشتند: از مسئولین امر تقاضا دارم به وعده هایی که به مردم می‌دهند عمل نمایند و هر چه سریع تر اقلام بهداشتی مورد نیاز را برای مردم فراهم آورند و خُلف وعده نکنند.

ایشان ضمن نکوهش احتکار اقلام بهداشتی توسط برخی افراد سودجو تصریح کردند: مُحتکر ملعون است و افرادی که نیازهای بهداشتی مردم را احتکار می کنند ملعون هستند؛ از سرمایه داران و خیّرین تقاضا دارم ایثارگری کنند و نیازهای عمومی و اقلام بهداشتی شهروندان را تأمین کنند و رایگان به دست مردم برسانند.

عالم برجسته اهل سنت کشور در خاتمه این بخش ضمن درخواست از تداوم قرنطینه خانگی مردم افزودند: مردم از مسافرت بپرهیزند و تا اطلاع ثانوی از شهر و استان خود خارج نشوند تا مناطق و استان های بیشتری آلوده نشود، شهروندان به قرنطینه خانگی ادامه دهند و از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنند تا این ویروس مهار شود؛ تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بدین معنا نیست که به مسافرت و تفریح برویم بلکه از تکثیر ویروس جلوگیری شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن