گفتگو و مصاحبه

شعائر اسلامی عامل حفظ سلامت مردم

افندی داداشی:جوانان نباید تحت تاثیر عقاید گمراه کننده قرار گیرند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت رضوانشهر از جوانان خواست تحت تاثیر عقاید گمراه کننده دنیای کفر قرار نگیرند.

به گزارش آوای سنت، افندی محمد عبدالقادر داداشی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشریح نقش بیماری ها در زندگی بشر گفت: طبق سنت باریتعالی در مسیر زندگی انسان بلاهای گوناگونی وجود دارد که بسیاری با خاطر اعمال بشر و تقصیرات او و برخی نیز بنابر آزمون الهی رقم می خورد.

وی افزود: می توان با پناه بردن انسان به شریعت مقدس اسلام و تبعیت از سنت پاک رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم از بلاهایی که به خطر اعمال حادث می شوند درامان ماند، اما از آزمون الهی گریزی نیست و به نظر می رسد این آلودگی ویروسی از نوع اول باشد، زیرا علت این مشکل ارتباط با حیوانات درغیر مصلحت زندگی بشری و شرعی بوده است. این ویروسی است که از حیوانات به انسان منتقل می شود. گفته می شود چینی ها باعث انتقال این بیماری شده اند و خداوند به حقیقت کار داناتر است.

افندی داداشی با بیان اینکه دین اسلام سگ و خوک را نجس می داند اظهار داشت: خدای متعال بسیاری از حیوانات را حرام گوشت معرفی می کند، اما تبلیغات ضد دینی و فرهنگی دشمنان اسلام و تبعیت جوانان ناآگاه مسلمان از سخنان گمراه کننده و به ظاهر آراسته دنیای کفر باعث شده است تا انواع بیماری ها در جامعه شیوع پیدا کند.

بیماری کرونا بنا به گفته پزشکان درمان شناخته شده ای ندارد، ولی بدانید که شریعت دین اسلام یک قانون الهی، عاقبت نگر، حکیمانه و کاملا عقلانی و موافق با سرشت و فطرت پاک می باشد. بر همین اساس شریعت اسلام بر علم تاکید و بر یادگیری انواع علوم تشویق می کند و تجربیات صحیح علمی را تایید و آن را در راستای زندگی سعادتمندانه و با عزت دنیوی بهره می برد تا عبادت و کار آخرت بی دغدغه و در کمال آرامش و سلامتی انجام گیرد، ضمن اینکه عقل بشر احتیاط را در هر امری می پسندد ولو اینکه کسی به دروغ وی را از خطری بترساند.

امام جمعه اهل سنت رضوانشهر تاکید کرد: سفارش این است که نکات بهداشتی فردی را که از سوی پزشکان حاذق و پرستاران دلسوز عنوان می گردد به مرحله اجرا بگذاریم و در ارتباط جمعی و مهمانی ها و اماکن عمومی رعایت حال یکدیگر را نماییم، زیرا اگر به علت بی احتیاطی طرف مقابل را لمس کرده و باعث سرایت آلودگی و بیمار شدن فرد مقابل شویم، گناهکار محسوب خواهیم شد. بنابراین می بایست از اجماعات غیر ضروری پرهیز نمود. خصوصا کسانیکه که در خود علائم مشکوک می بینند می بایست در خانه مانده و استراحت کنند.

افندی داداشی بیان نمود: باید بدانیم که همه موارد پزشکی توصیه شده، اسباب بشمار می روند و شفا و امان در نزد خدای متعال است. در هنگام عبادت از دعا و مناجات غافل نشویم. به درگاه خدای متعال توبه کرده و از نافرمانی دستورات پرهیز نماییم. در رعایت مسائل دینی و ایمانی خود به تبلیغات هدفمند ضد اسلامی در بی اهمیت جلوه دادن تاثیر دعا و نیایش و توسل توجه نکنیم تا به باور و ایمانمان خدشه ای وارد نشود.

این عالم اهل سنت یادآور شد: به تجربیات بی شمار و به اقرار بسیاری از پزشکان در مورد بیماری های لاعلاج ثابت شده که پزشک در محدوده خود نظر می دهد، اما خدای متعال بر نزول رحمت و شفای امراض محدودیتی نداشته و به هیچ وجه ناتوان نیست. بنابراین اگر مرگ کسی فرا نرسیده باشد از سوی خدای متعال شفا پیدا می کند، اگرچه پزشکان از درمانش عاجز باشند.
بیشترین خطر ویروس کرونا به دلیل ناشناخته بودن عدم درمان شناخته شده و قطعی و سرعت انتشار آن است، وگرنه نسبت به سایر موارد مشابه خطر آنچنانی ندارد. اگر در علاج یک بیماری ساده هم سستی شود تبدیل به بیماری خطرناک خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن