مذاهب و خطبه ها

چرخه زندگی بسیاری از مردم جامعه به سختی می چرخد

آوای سنت : آخوند عبدالکریم جاور ، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه ۱۱ بهمن ماه گفت: انسان مومن با اخلاقیات و اعمال خیر و صالح برای رضایت ا… متعال کامل می شود و بی تفاوتی وی در برابر معضلات و مصائب جامعه و رویدادهای مهم جوامع اسلامی شایسته نیست.

آخوند عبدالکریم جاور اظهار کرد: چرخه زندگی بسیاری از اقشار جامعه بدلیل تحریم های ظالمانه خارجی، تورم اقتصادی، بیکاری و … به سختی می چرخد. این عوامل به لحاظ روحی و اخلاقی در قشر جوان جامعه تاثیر منفی زیادی داشته تا جایی که برخی از جوانان مان را به اعتیاد کشانده است.

آخوند جاور تصریح کرد: این جوانان ، فرزندان ما و شما هستند که از بدی اوضاع برخی از آنان گرفتار اعتیاد شده اند و نیازمند حمایت اند. این ها ذریه انسان اند و وظیفه پدران، مادران و برزگان جامعه است که آنان را حمایت و اصلاح کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با بیان اینکه اسلام دین صلح، برادری و اعمال صالحات است اظهار داشت: اسلام ستیزان، همواره مسلمین را در کشورهای مختلف جهان سرکوب، توهین و تحقیر می کنند و در سال های اخیر در بلاد اسلامی مسلمانان را به عناوین مختلف به جان هم انداخته و برادرکشی راه انداخته اند. در چین مساجد را تخریب و مسلمانان ایغور را در اردوگاه ها نگهداشته و آزار می رسانند. حال نیز از طرح سازش “معامله قرن ” در فلسطین پرده برداشتند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت : این طرح بر خلاف خواسته مسلمین و صاحبان اصلی این سرزمین که فلسطینیان هستند می باشد. هدف طراحان تسلط کامل دولت اسرئیل به قدس شریف و توسعه مناطق صهیونیستی و تحکیم جایگاه استکبار در این منطقه می باشد و نه تامین صلح و حل مشکلات آوارگان فلسطینی.

آخوند جاور تصریح کرد : مومنین نباید در برابر تحولات و رویدادهای جهانی و داخلی بی تفاوت باشند و یا مایوس شوند بلکه باید متعهدانه در جهت اصلاح آن برآیند.

وی با بیان اینکه اولین مسلمانی که برده ای را خرید و آزاد کرد حضرت ابوبکر صدیق (رض) بود اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه و انسان ها را از گمراهی نجات بدهیم باید هزینه کنیم و هزینه آن را برای رضایت خداوند بپردازیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن