اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مشاور رییس جمهور در امور اقوام: نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که باید از وجود آنها استفاده شود

آوای سنت : مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: ما نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که سرمایه‌های کشور و نظام هستند و باید از وجود آنها استفاده شود تا به خارج مهاجرت نکنند.

ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی، در دیدار با استاندار فارس در شیراز ، وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی را در استان فارس را مثال زدنی دانست و گفت: این وحدت و همدلی را با تمام وجود می بینیم و حس می‌کنیم.

کریمی یکی از شعارهای رئیس جمهور را مبتنی بر عدالت اجتماعی دانست و افزود: عدالت اجتماعی تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه آحاد جامعه از عدل، داد و برابری بهره مند باشند.

وی، با اشاره به اتفاق نظر تمامی اهل سنت کشور برای رییس جمهوری حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بخشی از قول ها و وعده هایی که داده شد امروز محقق گردیده و بخش هایی نیز در دست پیگیری و اقدام است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از استاندار فارس درخواست کرد که فردی را از میان برادران اهل تسنن به عنوان مشاور خود در امور اهل سنت این استان انتخاب و معرفی کند.

کریمی افزود: قطعا این اقدام موجب هرچه بیشتر شدن وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در این استان و الگویی برای سایر استان های کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که سرمایه‌های کشور و نظام هستند و باید از وجود آنها استفاده شود تا به خارج مهاجرت نکنند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: باید به شکلی عمل کنیم که به الگوی عملی از وحدت واقعی برای جهانیان تبدیل شویم و آنها ما را به عنوان الگو بپذیرند.

او اظهار کرد: ریشه و دین شیعه و سنی یکی است و بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف نظرها به چشم نمی آید و ما نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه هم را هدف قرار دهیم چرا که این خواست دشمن است و دشمن می خواهد بین شیعه وسنی تفرقه وجود داشته باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن