اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مشکلات و کمبودهای تنها بیمارستان مهاباد

آوای سنت: مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از احتمال کمبود منابع در تنها بیمارستان این شهر خبر داد

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با مرگ ۵ بیمار دیگر کرونا در شهرستان مهاباد روز بیست مهرماه جاری گذشته آمار کل فوتی‌های این شهرستان به ۵٣٠ نفر افزایش یافته است.

به گزارش آوای سنت، در ١٧ مهر ماه، با ثبت فوت ۴ بیمار کرونا در این شهرستان آمارجانباختگان به ۵٢١ نفر افزایش یافت و این آمار در عرض ٣ روز به ۵٣٠ نفر رسید!

در واقع در فاصله زمانی سه روز اخیر ٩ بیمار کرونا در شهرستان مهاباد جان باخته اند که ۵ نفر از آنها طی شبانه روز گذشته فوت کرده اند. سرعت مرگ و میر کرونا در مهاباد که از ابتدای پیک پنجم تا کنون همچنان در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد، بالا بوده و آمار کل فوتی‌های این شهرستان به ۵٣٠ نفر افزایش یافته است.

این شهرستان با داشتن ۱۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا نسبت به سرانه جمعیت رتبه نخست آذربایجان غربی را در اختیار دارد و توانسته روزانه دو تا سه هزار دُز واکسن را به جامعه هدف تزریق کند، اما آمار مرگ و میر همچنان سیر صعودی داشته و در این ماه روزانه به طور متوسط دو نفر جان باخته اند. ظرفیت تنها بیمارستان شهر تکمیل شده و کادر درمان هم به شدت خسته اند. بنابر اظهارات کارشناسان محلی احتمال می رود مهاباد پیش از موعد وارد پیک ششم کرونا شده باشد. جالب آنکه علیرغم روند صعودی مرگ و میر کرونایی در این شهرستان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان سکوت اختیار کرده و تاکنون در این خصوص اظهار نظری ارائه نداده اند!

مشخص نیست چرا تعداد فوتی های کرونا در مهاباد بالا است و چه عاملی در این قضیه موثر است؟ ماه مهر در مهاباد بوی مرگ می دهد و رد جنازه جای جای شهر را گرفته است. مهر ماه سال گذشته نیز سی و سه نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. لیکن این آمار در مقایسه با مهر ماه امسال که تنها طی بیست روز اول ماه چهل و چهار نفر در مهاباد فوت کرده اند، قابل قیاس نیست.

همزمان بهاالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان این مطلب که کمبود پرستاران باعث انجام کار مضاعف شده است، عنوان نمود: علی رغم تمامی کمبودها، پزشکان، کادر درمان و پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد با تلاش شبانه روزی و انجام وظیفه مخلصانه در حال درمان و مراقبت از خیل بیماران بستری در بیمارستان هستند.

وی ضمن هشدار به وضعیت شکننده کنونی آن شهرستان و احتمال همپوشانی پیک پنجم با ششم تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به دور همی های خانوادگی، برگزاری مجالس عروسی، ترحیم و حضور مسافران و گردشگران در شهرستان و کاهش استفاده از ماسک توسط شهروندان مهابادی به کمتر از بیست درصد نمی توان درباره کاهش روند ابتلا در شهرستان نظر قطعی داد. بنابراین لازم است مردم همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حساس بوده و در اماکن عمومی از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این مسئول متذکر شد: در صورت همپوشانی پیک پنجم با ششم تاب آوری کادر درمان کم شده و ممکن است کمبود منابع را در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به وجود آورد.

بر این اساس آمار فوتی های کرونا در مهاباد همچنان افزایشی است و با گذشت ٢٠ روز از مهر ماه سال جاری، چهل و چهار نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن