اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

منهج یهود بر علیه بنیان اسلام است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع خواجه عطا بندرعباس، منهج یهود را دستگاهی بر علیه مسلمانان دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ مصطفی امامی طی سخنانی با اشاره به این مطلب که امکانات و ظواهر پیشرفته نمی توانند دلیلی برای ارتکاب به گناه و آلودگی ها باشند، گفت: ساکنان زمین در نسل های گذشته نیز با وجود کمبود امکانات و نبود وسایل ارتباطی در گناهان آلوده بوده و چه بسا در نتیجه لشکرکشی ها، افراد بیگناه زیادی بدون آنکه کوچکترین نقشی در ایجاد یک بحران و نزاع داشته باشند، قربانی خصومت های شخصی و حزبی شده اند. لیکن در حقیقت باید بدانیم تا زمانی که شیطان و پیروانش در تلاش برای گمراه کردن انسان ها باشند، بسته به اعتقادی که به دین، اسلام و قرآن وجود دارد، گروهی فریب شیاطین را خورده و حتی خود به عامل پخش گناه در زمین تبدیل می شوند.

شیخ امامی از منهج یهود به عنوان دستگاهی بر علیه مسلمانان یاد کرد و افزود: این منهج در زمانه فعلی تلاش می کند تا برهنگی را به امت تحمیل کرده و بی حجابی و بدحجابی را آزادی و زندگی به اختیار جلوه می دهد. به گواه تاریخ و به خوبی می دانیم زنان قوم یهود در زمان حضرت موسی علیه السلام از پوشش کامل استفاده می کردند، اما سرسپردگان این دین بعدها برای توجیه کارهای زشت خود کوشیدند تا انبیاء بزرگوار را گناهکار جلوه دهند.

آنها بر این مبنای دروغین تاکید می ورزند که ارتکاب به گناه در زندگی امری اجتناب ناپذیر بوده و راه گریزی از آن نمی توان پیدا کرد، لیکن اکثر کارها عاری از گناه هستند و تن دادن به عمل گناه صرفا یک تصمیم اختیاری می باشد، پس کسانی که ارتکاب به گناه را امری ساده پنداشته و خیلی آسان به آن تن می دهند در واقع پا جای پای یهود می گذارند.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع خواجه عطا بندرعباس یکی از وسوسه های ابلیس به گناه را یادآوری بر بخشنده بودن خدای متعال خواند و متذکر شد: انسان نیامده است تا قانون الهی را بنابر مصلحت خویش تعریف و یا تفسیر کند، بلکه وظیفه اصلی یک انسان در این خلقت، بندگی خدای متعال و تلاش برای اشاعه مکتب رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم می باشد. رحمان و رحیم بودن خدای متعال بدان معنا نیست که هر گناهی را که خواستیم به میل و اختیار خود مرتکب شده و بدون توبه و عمل استغفار منتظر بحشش از سمت باریتعالی بمانیم.

پس اگر به دنبال کسب مقام و جایگاه والا بوده و مسئولیتی خطیر طلب می کنیم، در مقام جانشین الله دنبال روی انبیاء الهی باشیم.

شیخ امامی در این بیان تاکید کرد: اینکه چه کاری در نزد الله برتر است، ما تعیین نمی کنیم. گناه و ثواب و خوب یا بد جزو احکام شرعی به حساب می آیند و حدود آنها را با عقل نمی توان مشخص نمود. مفسرین کل جهان هم اگر بخواهند، نمی توانند یک عمل بد را خوب جلوه داده و یا برعکس آن ادعا کنند. تعیین تکلیف در امور دین همان درهای ابلیس هستند که انسان را متقاعد به تکرار منکران و کم اهمیت نشان دادن گناهان در نزد دیگران می کند. از سوی دیگر برخی دیگر نیز بعد از ارتکاب به گناه اسیر عذاب وجدان شده و می پندارند تنها راه نجات برای شان خودکشی می باشد.

این عده اعم از مسلمان و غیر مسلمان درک درستی از روز حساب ندارند و به گمان شان با مرگ به پایان کار می رسند. با مردن پروسه پیچیده دیگری در پیش است که مشکلات آنجا با مشکلات دنیا قابل قیاس نخواهد بود. لذا به محض اینکه مرگ کسی فرا برسید در دنیای دیگری متولد شده و آن شروع یک زندگی بسیار پیچیده تر از دنیای فعلی خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن