اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا ساداتی : درگیری‌های اخیر نتیجه چند دهه اشغالگری است

آوای سنت: خطیب موقت نمازجمعه اهل سنت سراوان ، درگیری های اخیر را نتیجه چندین دهه اشغالگری و ظلم و ستم رژیم اسرائیل دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی سید عبدالمحسن ساداتی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سراوان، قدس را سرچشمه ای از اعتقاد مسلمانان خواند و گفت: بیت المقدس قبله نخستین، سرزمین اسراء و معراج و سومین شهر بزرگ و مهد رسالت پیامبران الهی است.

این مسجد مکانی مقدس و مبارک و جزو سرزمین های اسلامی می باشد که تحت اشغال صهیونیست ها قرار دارد. قدس اولین قبله ای است که رسول الله صلی الله علیه وسلم و یاران باوفایش از زمان فرض شدن نماز در شب اسراء و معراج تا وقت نزول آیه تغییر قبله، به طرفش نماز می گذاردند. در مدینه اثر باستانی مسجد قبلتین موجود است که مسلمانان در آن، قسمتی از یک نماز را به طرف قدس و بقیه اش را به طرف مکه ادا کردند.

مولوی ساداتی با تاکید بر این مطلب که دنیای اسلام، قدس را به عنوان سومین شهر معظم در اسلام می شناسند، اظهار داشت: قدس زادگاه پیامبران بوده است و مسلمانان به پیامبران و انبیای الهی اولی تر و شایسته تر می باشند. چنانچه پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم به یهود مدینه فرمود: ما از شما به موسی ( علیه السلام) اولی تر قرار داریم. همچنین خدای متعال چندین بار این سرزمین را در قرآن کریم توصیف کرده است.

قدس در نزد مسلمانان سرزمین جهاد است و قرآن کریم از مسجد الاقصی و نبی اکرم از فضیلت نماز خواندن در آن سخنانی را بیان داشته اند. بشارت این است که اسلام، قدس را فتح خواهد کرد. چنانچه در دوران خلیفه دوم عمر بن خطاب رضی الله عنه نیز فتح گردید.

مدیر در العلوم زنگیان سراوان در این زمینه یادآور شد: دور جدید درگیری ها در فلسطین، حاصل بیش از هفتاد سال اشغالگری و ظلم و ستم رژیم صهیونیستی می باشد. رژیم اشغالگر هزاران نفر را به خاک و خون کشیده و ضمن اصرار بر جنایاتش، مردم بی دفاع را در خانه و سرزمین مادری خود آواره کرده است. در این میان مدعیان حقوق بشر از بسته شدن آب و برق به روی ساکنان غزه حمایت می کنند!

این سرزمین و قدس شریف، یادگار و امانت رسول الله صلی الله علیه وسلم ، عمر فاروق ، صلاح الدین ایوبی و قبله اول است. مسلمانان و کشورهای اسلامی باید در پاسداری و دفاع از آن در مقابل دشمنان احساس مسئولیت داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن