اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا سپاهی :ضرورت عملی شدن اهداف انقلاب در کشور

آوای سنت: امام جمعه سراوان پیاده کردن اهداف انقلاب اسلامی را خواست اصلی مردم از دولتمردان دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا اسحاق سپاهی در سخنان نماز جمعه این هفته با اشاره به جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، در شمه ای از بیانات خود به تشریح اهداف انقلاب مردمی پرداخت و گفت: وقایع بهمن پنجاه و هفت انقلاب و نهضت شکل یافته به خاطر جا انداختن اسلام ناب محمدی در کشور بود. وحدت مسلمین و احقاق حقوق مستضعفین از جمله اهدافی بشمار می رفت که مردم در آن زمان انتظار داشتند که خواسته ها به حق نیز برآورده گردید. در دهه اول انقلاب اهداف مورد نظر رفع کمبودها و محرومیت ها به سرعت جریان اجرایی پیدا کرد و جهاد سازندگی برای رفع نیازهای مردم مانند راه، آب، برق، بهداشت و موارد دیگر را به دست مصرف کنندگان رساند.

مولانا سپاهی در ادامه سخنانش به تشریح وضعیت کنونی جامعه پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه پس از گذشت یک دهه از انقلاب و پشت سر گذاشتن جنگ تحمیلی، برخی از اهداف نظام مردمی به فراموشی سپرده شده و عده‌ای با هدف اختلاس اموال بیت المال به بدنه دولت ها نفوذ کردند. تداوم این شرایط موجب نارضایتی ملت از وضع موجود شده است. در حال حاضر علی‌رغم تلاش برخی از مسئولین دلسوز، در اثر اختلاس های چند ده میلیاردی که در گذشته اتفاق افتادند، سرمایه مردم به تاراج رفته و ملت دچار پریشانی شده‌اند.

مدیر مدرسه دارالقرآن سراوان پیگیری اهداف انقلاب از سوی مسئولین زیربط را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: توقع این است که دولتمردان فعلی اهداف عالی انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و جهت جلب رضایت ملت اهداف عمومی را پیگیری نمایند. خصوصا معیشت مردم باید در اولویت اصلی اهداف و برنامه ها قرار بگیرد.

مولانا سپاهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حواشی ایجاد شده در گذر مرزی سراوان عنوان نمود: در منطقه مذکور یک گذر مرزی برای امرار و معاش مردم راه‌اندازی شده است که متاسفانه عده‌ای بدون در نظر گرفتن مشکلات ساکنان بومی به دنبال مسدود سازی آن هستند. این موضوع تاسف آور می باشد. کسانی از پشت تریبون‌ های رسمی مسئله بستن گمرگ را مطرح می کنند دغدغه معیشت مردم را ندارند. کسانی از طبقه محروم جامعه که برای یک لقمه نان، دو گالن گازوئیل را جابجا کرده و در این هوای سرد با موتورسیکلت به طرف مرز می‌روند. مسدود سازی مرز ظلم در حق مردم است. ما از دولتمردانی که به خاطر معیشت مردم و رونق کسب و کار گذر مرزی را فعال کردند، تشکر کرده و از آنها می خواهیم که راه کسب و مسیر رزق را باز بگذارند، زیرا با مسدود کردن گدر مرزی در حق مردم ستم خواهد شد.

امام جمعه مسجد جامع محمدی شعبان سراوان در بخشی از سخنان خود خطاب به ساکنین بومی خاطر نشان ساخت: صحبت‌ها برای مسدود سازی ورود و خروج مرزی به دلیل مشکلاتی است که برخی از مردم ایجاد کرده‌اند. بدون شک گمرک سراوان برای جابه‌جایی مواد مخدر و اسلحه‌های غیرمجاز یا رفت و آمد افرادی که مخل امنیت و آرامش جامعه به حساب می آیند، راه‌اندازی نشده است. امیدواریم بومی ها منطقه هوشیار بوده و این نکته را در نظر بگیرند.

مولانا سپاهی در پایان سخنانش با انتقاد از وضعیت فرهنگی و مذهبی نامطلوب جامعه متذکر شد: در دهه اول و دوم انقلاب خروج دختران از مدارس با حجاب کامل اسلامی بود، اما امروز وضعیت حجاب و فرهنگ اسلامی نابسامان و زیر سوال رفته است. جبران این افت تلاش دسته‌جمعی از طرف سرپرستان خانوار، معلمان و متولیان فرهنگ و همچنین علما و ریش سفیدان را می‌طلبد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن