اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

مولوی نظام دوست:بدحجابی و دین ستیزی از القائات دشمنان اسلام است

آوای سنت: عضو هیات مکاتب حوزه علمیه شورک ملکی مشهد پوشش مناسب را یکی از عوامل ریشه کشن شدن فساد در جوامع اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی احمد نظام دوست در گفتگو با خبرنگار ما ضمن انتقاد از عدم رعایت پوشش اسلامی از سوی برخی تحت تاثیر القائات مبتذل بیگانگان گفت: دین اسلام به بانوانی که ضرورتی برای رفتن به بیرون از خانه ندارند سفارش می کند که سکون پیشه نمایند. زنان طی دوران جاهلیت دربند مسائل اخلاقی نبودند و طبقه مرفه آنها را همچون کالا با یکدیگر خرید و فروش می کردند. زنان عهد جاهلیت نیمه برهنه بودند و خانه خدا را در همین حالت طواف می کردند. اسلام همه این روش ها را منسوخ کرده و زن را مساوی با مرد قرار داد. امروز با آنکه همه ما اسلام را پذیرفته و خود را عامل به دستورات توحیدی می دانیم، اما متاسفانه فاصله میان حرف و عمل در ما بسیار شده است که یکی از آن جمله عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی در بیرون از خانه می باشد.

مولوی نظام دوست به چالش کشیده شدن پوشش اسلامی را محصول ورود شبکه های مبتذل به داخل خانه های مسلمانان خواند و افزود: مباحث مطرح شده در شبکه های فارسی زبان بیگانه که آزادی را به میل خود و بر اساس سبک های غربی معنی می کنند دختر مسلمان را در نوع پوشش و رفت و آمد بدلخواه در انظار عمومی آزاد می گذارد. مدارس و دانشگاه های غربی از یک سو از حضور دانش آموزان محجبه در سر کلاس های ممانعت می ورزند و از سوی دیگر می کوشند تا آزادی را در بی قید و بند بودن بانوان جلوه دهند. منظور رسانه های بیگانه از تبلیغ محصولات شان تنها این نیست که فروش بیشتری داشته باشند، بلکه آنها با این کار دختران مسلمان را برای خروج بیشتر از مکان امن خانواده به اماکن عمومی ترغیب می کنند.

عضو هیات مکاتب حوزه علمیه شورک ملکی مشهد تاکید کرد: تاکید بر ماندن زنان در خانه به معنای محروم کردن ایشان از فعالیت های فردی و اجتماعی نیست. بانوان هم باید از آزادی اسلامی برخوردار بوده و در وقت نیاز گردشی در اطراف و سرکشی به بستگان داشته باشد، ولی با توجه به رسالت مهمی که در تربیت کودکان بر عهده دارند رفت و آمدهایشان باید از روی نظم و قاعده صورت گیرد. بانوان اجازه ندارند تنها و بدون نامحرم از منزل خارج شوند و این قانون و دستور الهی است. آنان خود بهتر می دانند که تنها بیرون رفتن ممکن است چه عواقبی را برایشان به دنبال داشته و گرگ صفتان چه دام های خطرناکی را در سر راهشان پهن می کنند.

مولوی نظام دوست، اسلام را مخالف رشد و پیشرفت تحصیلی بانوان ندانست و تاکید کرد: در شرایطی که زندگی ها وابسته به تکنولوژی پیشرفته شده اند، خصوصا در اوضاع نایسامان معیشتی کنونی همیاری بانوان کسب درآمد حلال می تواند مرهمی بر درد خانواده های زیرخط فقر باشد، لیکن در هر کاری می بایست حدود و قوانین رعایت شوند، اگر جمله بانوان یک جامعه خویشتن را مقید به رعایت پوشش اسلامی کنند آن جامعه از فساد دور خواهد ماند. فیلم های ساخته و پرداخته بیگانه دست دادن دختر عمو با پسر عمو را عیب نمی شمارد و شبیه این مسائل در برخی خانواده های اسلامی نیز رایج است. همانگونه که در آمد یک خانواده مسلتزم کار و تلاش می باشد برای تربیت اولاد هم باید وقت کافی گذاشت. تا مادامی که سرپرست یک خانواده در نماز کوتاهی ورزد ثمره وی نیز علاقمند به نماز نخواهد شد.

دولت باید فکری برای معیشت عمومی کرده و اطمینان را به جامعه برگرداند. در کلان شهرها مرد و زن به دنبال کار و درآمد هستند. توقعات بیجا و چشم و هم چشمی ها روی رفتارهای فرزندان تاثیر منفی برجای می گذارند. در گذشته اگر پوشش مناسب برای کودکان یک الگو بود، امروز البسه ایشان را برگرفته از مدل های نامناسب و زننده انتخاب می کنیم. دختران خردسال خود را شبیه عروسک آرایش نکنیم، زیرا فرزند ما با پوشش جلف انس گرفته و در آینده سخت خواهد بود که بتوانیم وی را ملزم به رعایت پوشش، اخلاق و رفتار اسلامی کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن