اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها
موضوعات داغ

مولانا سیدزاده:پیروزیهای طالبان نشانه نصرت الهی است

آوای سنت: معاون آموزشی عین العلوم و خطیب جمعه شهر گشت هتک توهین به مقدسات اسلامی و حرمت شکنی در ماه محرم را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالحکیم سیدزاده در سخنانی، پیروزیهای اخیر طالبان را حرکتی مثبت از سوی آزادی‌ خواهان دانست و گفت: پیروزیهای حاصله از سوی طالبان می تواند مصداق این حدیث پیامبر صلى‌الله‌علیه وسلم هستند که می فرماید، گروهى را الله متعال کمک مى‌کند و هر کس که بخواهد به آنها ضرر برساند، نمى‌تواند.

دیدیم امپراطورى بزرگ دنیای غرب، آمریکا و اروپا مى‌خواستند که طالبان را از صفحه روزگار محو کنند، ولى چیزى را که خالق یکتا اراده کند، همان خواهد شد. طی جریان فتوحات اسلامی صدر اسلام، مسلمانان جزیره العرب امپراطورى های بزرگ ایران و روم را شکست دادند.

تجهیزات مسلمانان در آن زمان از نظر تعداد و تجهیزات در سطح پایینی قرار داشت. در مقایسه عقلانی و از نظر معادلات سیاسى، نظامى و اقتصادى قابل تصور نمی باشد، اجداد اعرابی که به همه ثروت و امکاناتشان زیر سلطه اروپا و آمریکا زندگی می کنند در گذشته توانسته باشند زمامداری امور دنیا را بر عهده بگیرند.

وی افزود: طالبان ثابت کردند که وقتى که ایمان و عمل در کار باشد هر قدرتی را می توان درهم شکست. آزادى سرچشمه همه خوبى‌ها می باشد. چقدر در آن سرزمین ظلم روا شده و چقدر مردم افغانستان آوارگی تحمل کردند. در جریان چند دهه جنگ هزاران نفر بیوه و تعداد بیشماری کودک یتیم شده‌اند. خانه ها ویران شده و بنیان خانواده ها از هم پاشیده است.

امروز به فضل الهی فتوحات حاصل آمده و ملت افغان و مسلمانان از توفیقات به دست آمده خوشحال هستند، ولى جهان کفر، منافقین و ملحدین از این پیروزی در غم و پریشانی بسر می برند. انسان‌هاى ضعیف در بدنه اسلام و تاریک‌ فکرانى که ادعای روشنفکری دارند از فتوحات طالبان ابراز نگرانی می کنند. چون آنها عادت به شرابخواری دارند و از اینکه می بینند منافع شان به خطر افتاده است زبان به اعتراض می گشایند. همه باید برای این ملت دعا کنیم که باریتعالی حکومت صحیح اسلامى و خلافت راشده را در پناه خود ایمن نگه داشته و آن را سبب خیر و برکت براى تمام مسلمانان و انسانیت قرار دهد.

مولانا سیدزاده در بخش دیگری از سخنانش از ماه محرم بعنوان ماه حرمت یاد کرد و اظهار داشت: چهار ماه هستند که احترام ویژه ای در نزد مسلمانان دارند ذی القعده، ذی الحجه، محرم و یکى دیگر رجب است. انسان باید در این ماه ها بیشتر احتیاط کرده و خود را از گناه دور نگه دارد. خصوصا در ماه محرم حرمت‌ها باید نگه‌دارى شوند، اما متأسفانه در برخی اوقات، حرمت صحابه، حرمت خلفاى راشدین، حرمت ازواج مطهرات نگه داشته نمى‌شود. عده ای جاهل و نادان حرمت حضرت عایشه رضی الله عنها را به زیر سوال می برند. هر سال ما شاهد هستیم که دسته هایى از هیئت ها به حرکت در آمده و در انظار عمومی به اصحاب و اهل بیت رسول الله توهین مى‌کنند.

برخی از کسانی که توصیه به نگه داشتن حرمت ماه محرم را دارند خودشان بیشتر حرمت‌شکنى مى‌کنند. نبی مکرم در این باره فرموده است، یکى از فتنه‌ها و علامات قیامت این است که آخر این امت، اول آن را لعن و نفرین مى‌کنند. ابوبکر، عمر، عثمان و عایشه رضى الله عنهم لعنت مى‌شوند. بزرگان دین و ائمه لعنت مى‌شوند، این هم یکى از فتنه‌ها به حساب می آید. باید به درگاه الهی دعا کنیم تا غافلان را به سوی نور و رحمت خویش هدایت کرده و عاقبت شان را به خیر گرداند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن