اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا علی بایی : اعتماد به یهود خیانت به اسلام است

آوای سنت: امام جمعه مشهد ریزه کمک خواستن از یهود و اعتماد به اسرائیل را به ضرر مسلمانان و خیانت به اسلام توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالکریم علی بائی در بیانی به آیات قرآن کریم، بزرگترین و سرسخت ترین دشمنان امت مسلمان را مشرکین و قوم یهود خواند و گفت: این دشمنی های هدف دار برای از بین بردن اسلام در سرزمین های متعلق به مسلمانان و جلوگیری از گسترش دین مقدس الهی در سایر بلاد پایه گذاری می شوند. یهود کینه توز از صدر اسلام تاکنون برای نابودی اسلام برنامه داشتند. هدف آنها این است که مسلمانان را تحت سلطه و سیطره خود قرار دهند. دست دوستیاز نوع گرگ صفتانه به سمت مسلمانان دراز می کنند. با وعده و وعید و شعار نوع دوستی در کشورهای اسلامی حضور پیدا کرده و در ظاهر سخنان خیر خواهانه سر می دهند.

همچنان که شیطان با طرح دوستی برای حضرت آدم قسم یاد کرد، اما هدفش در باطن گمراه کردن انسان بود. در این بین یهود نیز سودایی جز برگرداندن شرایط به پیش اسلام ندارد و برنامه سردمدارن آنها شکستن اقتدار و صلابت مسلمین است.

مولانا علی بائی سفرهای دنباله دار دولتمردان اسرائیلی جهت عادی سازی روابط با برخی حکام عربی را اقدامی بر علیه منافع جهان اسلام دانست و افزود: کمک خواستن از یهود و اعتماد به آنها به ضرر مسلمانان و خیانت به دین است. رهبران و سران کشورهای مسلمان با توجه به حمایت آمریکا و اروپا از اسرائیل وظایفی خطیری را بر عهده دارند. داشتن اقتدار و صلابت در امر حکومت داری شیوه ای بود که صحابه صدر اسلام داشتند. ایشان اجازه نمی دادند جز پرچم اسلام در سرزمین هایشان با احتزاز در آید، زیرا از خشم یهود مطلع بوده و در هیچ برهه ای از تاریخ دوستی و اعتماد به یهود را باور نکردند.

امام جمعه مشهد ریزه متذکر شد: با رسمیت شناختن اسرائیل حقوق بیشتری از مسلمان دربند در فلسطین ضایع خواهد شد. هر نوع مصلحت اندیشی و گفتمان برای طرح عادی سازی، تنها منافع اسرائیل را تامین کرده و نصیبی جز هلاکت و بدبختی به همراه نخواهد داشت. نیاز مهم اجتماع اسلامی عدم دوستی و دوری کردن از یهود و نصارا و پیوستن به نشست ها و گفتمان های آنها است. نبود اتحاد و یکپارچگی باعث شده تا دشمن از رخنه های موجود کمال استفاده را برده و به میان امت نفوذ کند.

بدون شک تنها راه حل خروج از توطئه یهود و نصارا در کنار هم بودن است. ارتقا با وحدت به دست می آید. وحدت مهمترین عامل پیشرفت در دین و ضامن امنیت و آرامش است. به جای استقبال از کالای ساخت یهود مناسبات را در بین خود گسترش بخشیم. با مطالعه تاریخ گذشته اسلام می توان به مسائل و دست آوردها پی برد.

مولانا علی بائی اعتقاد به کلمه توحید و وحدت عملی را مبنای پیشرفت در زمینه های مختلف بیان کرد و عنوان نمود: دست به دامان دشمنان قسم خورده قرآن شدن و استقبال از طرح های عادی سازی بر خلاف توصیه های رسول گرامی اسلام و تذکرات ایشان در مورد قوم یهود می باشد. منافع اسلام و مسلمین بر منفعت های شخصی و دوران زودگذر حکام از اهمیت بسزایی برخوردار است. درایت و تفکر صحیح اسلامی در پرتو آیات قرآن و سیره پاک نبی اکرم برای انسجام و اتحاد مسلمانان جهان همان وحدت عملی است که از همه کشورهای اسلامی انتظار می رود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن