اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا گرگیج:اهل سنت انتخابات را تحریم نمی کند

رییس جمهور آینده کشور فراقومی،فرامذهبی و فراجناحی عمل کند

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این‎که “جامعه اهل سنت انتخابات را تحریم نخواهد کرد” از رییس جمهور آینده کشور خواستند مسلک انبیا را پیشه کند و فرا قومی، فرامذهبی و فراجناحی عمل کند.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی مراسم نمازجمعه (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: امروز کسانی که در شهر و روستا و چه در مدیریت کلان ریاست جمهوری کاندید شده اند باید صفات انبیا را مد نظر قرار دهند و به میدان بیایند؛ باید بنگرند اگر انبیا حکومتی داشته اند چگونه مردم را رهبری و برای‎شان خدمت می کردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: حضرت یوسف (ع) طالب ریاست نبود اما فرمود: من حفیظ، امین و علیم هستم، کسی که ریاستی را برعهده می گیرد باید همین صفات را در وجودش بپروراند و همچنین علم آن حکومت را داشته باشد که چگونه بر مردم چه در شهر و روستا و یا در کشور حکومت کند و فقط به فکر خود و اطرافیانش نباشد.

مولانا گرگیج با بیان این‎که ” انسان در هر مقامی باشد هدفش باید خدمت باشد” تصریح کردند: وعده هایی که کاندیدا می دهند باید عملی شوند، گفتار و وعده بسیار است اما انسان باید آن‎ها را با کردار و عمل خودش محقق کند؛ خدمت باید مد نظر باشد و از جایگاه، سوء استفاده شخصی نشود که هر فردی سعی کند خود و اطرافیانش را مدیون افرادی قرار دهد که تا ۴ سال بخواهد دین آنان را ادا کند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به «سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری» خاطرنشان ساختند: در انتخاب شورای شهر و روستا و همچنین ریاست جمهوری باید فراجناحی، فرا قومی و فرا مذهبی عمل شود، خواسته ها و مطالبات جامعه اهل سنت همان هستند که در هفته‌های گذشته بیان کردم. هر شخصی که به مقام ریاست جمهوری رسید باید خادم همه ملت باشد؛ قوم، مذهب، جناح و حزبی را در نظر نگیرد بلکه برای عموم مردم خدمت کند.

ایشان در ادامه از وجود شورای راهبردی اقوام و مذاهب پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و گفتگو با کاندیدا خبر دادند و افزودند: جامعه اهل سنت انتخابات را تحریم نمی کند زیرا باید سرنوشت کشور مشخص شود اما تقاضا و توقعاتی هم دارند، شورای راهبردی در تهران متشکل از اقوام و مذاهب اکنون وجود دارد که با کاندیدای ریاست جمهوری در حال رایزنی هستند و هر کاندیدی که به خواسته های ملت جواب مثبت دهد آن شخص مورد نظر قرار می گیرد.

مولانا گرگیج بیان کردند: شب گذشته با شیخ الاسلام صحبت کردم و گفتند از طرف ما اظهارات کذب و تهمت های زیادی می زنند و ما نیز پیرو ‌تکذیب آن بیانیه منتشر کردیم که از نامزد خاصی حمایت نمی‌کنیم؛ ملت به رشد و بلوغ فکری رسیده است که تشخیص دهند و سخنان کاندیدها را در مناظره ها شنیده اند که هر کدام برای خود دولتی دارند و اهداف خود را بیان می کنند، هر کاندیدی به شعارهایی که می دهد جامه عمل بپوشاند منتخب مردم است.

ایشان خطاب به کاندیدای ریاست جمهوری گفتند: ما به کاندیدا توصیه می کنیم که وجدان داشته باشند و با مردم صادق باشند، به ملت واقعیت را بگویید که قدرت و توان شما در منصب ریاست جمهوری چه اندازه است و وعده های پوچ و نشدنی تحویل ملت ندهند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه گفتند: ملت بلوغ فکری دارند و ان شاء الله در شهر و روستا کسانی را انتخاب کنید که خائن نباشند، بعضی از شوراهای قبلی رد صلاحیت شدند زیرا از اموال و بودجه ای که برای شهر یا روستا بوده استفاده شخصی کردند به همین دلیل رد صلاحیت شده اند، اگرچه می گویند ما را به ناحق رد صلاحیت کردند اما چنین چیزی نیست، برخی رد صلاحیت ها را پیگیری کردیم و مشاهده شد که دلیل رد صلاحیت چیز دیگری است.

مولانا گرگیج در خاتمه سخنان با بیان این‎که ” مردم در انتخاب آزاد هستند” تصریح کردند: شورای راهبردی اقوام و مذاهب در حال رایزنی با کاندیدای ریاست جمهوری هستند و نتیجه نهایی احتمالا در همین هفته مشخص می‎شود و اگر هم فرد خاصی تعیین نشد مردم در انتخاب خود آزاد هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن