اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولوی علی بائی:جوانان از بچه دار شدن نترسند

مشکلات اقتصادی توجیهی برای سقط جنین نیست

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه خانواده ها را از  عمل سقط جنین بر حذر داشت.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولوی عبدالکریم علی بائی در خطبه های نماز جمعه  نوزدهم مهرماه مسجد جامع این شهر، شکرگزاری بر نعمت داشتن فرزند، حفاظت فرزند و تربیت صحیح را از وظایف والدین نسبت به اولاد دانست و گفت: فرزند صالح از بزرگترین نعمت های الهی به انسان و ثمره زندگی پدر و مادر است که باید نسبت به داشتن فرزند شاکر و سپاسگزار بود.

وی افزود: افرادی که فرزند ندارند،باید ضمن شکرگذاری از خالق یکتا درخواست فرزندی سالم و صالح داشته باشند. جوانان نباید از ترس تنگدستی و فقر از بچه دار شدن امتناع  ورزند؛ زیرا خداوند متعال متکفل رزق و روزی بنده های خود است.

مولوی علی بائی اولین مشکل جوانان در مسئله عدم میل به ازدواج را بخاطر تکلفات و تجملات و ترس از فقر و بیکاری و تنگدستی خواند و ادامه داد: همه این مسائل مشکلات عدیده ای برای جوانان بوجود آورده است و می طلبد که والدین گرامی برای از حذف این تجملات فکر اساسی داشته باشند.

دومین مشکل جوانان بچه دار نشدن بخاطر ترس از خرج و مخارج نوزاد و فرزند است. در این باره باید گفت که خدای متعال وقتی به شخصی فرزندی عنایت می کند، حتما برای تامین رزق و روزی آن فرزند برنامه کامل و جامع دارد. پس والدین نباید نسبت به این امر دلهره داشته باشند. وظیفه ما کار و تلاش با اعتماد و توکل بر خداوند متعال است و نتیجه را به خود او واگذار می کنیم.

مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات بزرگ که امروزه با آن مواجه هستیم سقط جنین بخاطر فقر وتنگدستی است. قرآن کریم فرمایش می کند، فرزند را بخاطر ترس از فقر نکشید،زیرا ما هستیم که شما وآن فرزند را روزی می دهیم. نباید بخاطر عدم تمکن مالی و ترس از فقر و تنگدستی با سقط جنین باعث نارضایتی پروردگار شد.

مسایل مادی و تجملات و تکلفات بی مورد در امر ازدواج را کنار گذاشته و در سن مناسب ازدواج کنید و درسال های اولیه زندگی اولاد دار شوید و گمان نیک نسبت به باریتعالی داشته باشید که خداوند تمام امور زندگی ما را اداره می کند .

مولوی علی بائی فراهم نمودن امکانات رشد و ترقی ذهنی کودک و اسباب بازی های متناسب با سن کودک را از وظایف والدین برشمرد و تاکید کرد:در زمان کودکی باید وسایل بازی و تفریحی متناسب با سن کودک در اختیار وی باشد و از دیدن فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و ماهواره ای که باعث انحراف فرزند شده و جنبه اخلاقی ندارند جلوگیری نماییم.

درعین حال باید در تمام این اوقات از فرزند محافظت کرده و او را تحت نظارت و کنترل خود داشته و بر بازی و گردش و دوستان او اشراف کامل داشته باشیم؛ زیرا تربیت صحیح و درست فرزندان در دوران کودکی بسیار موثر و مفید است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن