اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

مولوی ‌سلامی: طلاب مهاجر ‌بدون مجوز در حوزه‌های علمیه اهل سنت ‌حضور دارند

آوای سنت : نماینده مردم ‌سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان گفت: طلاب مهاجر به صورت غیرقانونی و بدون مجوز در حوزه‌های علمیه اهل سنت شهرستان‌های مختلف استان حضور دارند.

جمعی از نمایندگان مدیران و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان ظهر روز گذشته با حضور در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان به طرح موضوعات خود در رابطه با طلاب غیر قانونی در حوزه‌های علمیه اهل سنت استان پرداختند.

طلاب مهاجر ‌بدون مجوز در حوزه‌های علمیه اهل سنت ‌حضور دارند

مولوی نذیراحمد سلامی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و از اساتید دارالعلوم مکی زاهدان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: طلاب مهاجر به صورت غیرقانونی و بدون مجوز در حوزه‌های علمیه اهل سنت شهرستان‌های مختلف استان حضور دارند. نهادهای امنیتی به این موضوع ورود کرده‌اند و گاهی مشاهده می‌شود که طلاب فاقد مجوز دستگیر می‌شوند. در حال حاضر نزدیک فصل انتخابات و در استان نیازمند آرامش هستیم و دستگیری این طلاب در میان مردم ذهنیت‌های بدی ایجاد خواهد کرد.

مولوی سلامی خواستار مساعدت آیت‌الله محامی در این راستا شد و ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ روز از سال تحصیلی باقی مانده و پس از امتحانات این افراد به کشورهای خود رفته و سپس می‌توانند به دنبال کسب مجوز و حضور قانونی در حوزه‌های علمیه استان باشند.

مفتی محمدقاسم قاسمی رئیس دارالإفتاء دارالعلوم مکی زاهدان نیز ضمن قدردانی از نماینده مقام معظم رهبری جهت اختصاص وقت برای رسیدگی به این مسئله خواستار مساعدت آیت‌الله محامی برای اخذ مجوز برای ادامه تحصیل تا پایان سال تحصیلی و اخذ ویزا برای این طلاب شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن