اخباراهل سنت ایرانداخلیمناطق و پراکندگی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: موضوع حوزه‌های علمیه اهل سنت در گذشته‌ قابل حل بود اما پیگیری از سوی مدیران مدارس نشد

آوای سنت : نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار تعدادی از علمای اهل سنت استان گفت: موضوع حوزه‌های علمیه اهل سنت در گذشته‌ قابل حل بود اما پیگیری از سوی مدیران مدارس صورت نگرفت و قانون کشور باید رعایت شود.

جمعی از نمایندگان مدیران و مدرسان حوزه‌های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان روز شنبه با حضور در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان به طرح موضوعات خود در رابطه با طلاب غیر قانونی در حوزه‌های علمیه اهل سنت استان پرداختند.

مفتی محمدقاسم قاسمی رئیس دارالإفتاء دارالعلوم مکی زاهدان نیز ضمن قدردانی از نماینده مقام معظم رهبری جهت اختصاص وقت برای رسیدگی به این مساله خواستار مساعدت آیت‌الله محامی جهت اخذ مجوز برای ادامه تحصیل تا پایان سال تحصیلی و اخذ ویزا برای این طلاب شد.

کار هر یک از مدارس باید از طریق مدیر مدرسه دنبال شود

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز عنوان کرد: کار هر یک از مدارس باید از طریق مدیر مدرسه دنبال شود و درباره دارالعلوم مکی زاهدان هم در صورت پیگیری جواب اصلی به مدیر مدرسه ابلاغ خواهد شد.

آیت‌الله مصطفی محامی با بیان این که ما نگران انتخابات نیستیم و در این جهت هیچ مشکلی در سیستان و بلوچستان نداریم، عنوان کرد: از روزهای اول حضور بنده در استان موضوع دریافت مجوز طلاب غیر ایرانی مطرح شد و بنده عنوان کردم که این موضوعات همه قابل حل است و کارها باید طبق روال قانونی دنبال شود و در جلسات مختلف تاکید کردم که مطالبات دو جانبه است و باید دیوار بی اعتمادی متقابل تخریب و تبدیل به اعتماد متقابل شود و بر همین اساس کار را دنبال کردیم.

وی با اشاره به تسهیل‌گری‌های متعددی که در گذشته در نتیجه تعاملات فیمابین صورت گرفته بود، تصریح کرد: در وقایع مربوط به هشتم مهرماه ۱۴۰۱ بنده عنوان کردم که مطالبات بنده از آقایان بیشتر است و کار قابل حل است و باید از همان روز اول ماجرا برای حل مشکل به نهاد رهبری در امور اهل سنت مراجعه می‌شد.

امام جمعه زاهدان افزود: بنده در شرایطی که مدتی از اتفاقات هشت مهر زاهدان گذشته بود عنوان کردم باید همان کار روز اول را انجام دهید یعنی نامه‌ای را در یک چارچوب مشخص بنویسید و به امضای علمای معتدل برسد که متاسفانه نامه نوشته شده در چارجوب مقرر نبود.

وی گفت: بحث حوزه‌های علمیه اهل سنت قابل حل و در حال پیگیری بود هرچند که وجود فراز و فرودهایی وجود داشت اما ادامه ندادند.

آیت‌الله محامی افزود: مجوز تحصیل به طلاب زمانی صادر می‌شود که از برنامه‌های مدرسه و محتوای ارائه شده به طلاب آگاهی حاصل شود تا در این جهت آسیبی ایجاد نگردد و کار با تعامل قابل حل است؛ اینجا واتیکان نیست و قانون کشور باید رعایت شود و در این جهت با هیچکس تعارف نداریم.

وی ادامه داد: زمانی که برخی از مدارس خود دارای مجوز نیستند امکان تحصیل تا پایان ترم تحصیلی یا ارائه مجوز به طلاب مهاجر ثمره‌ چندانی ندارد ولی در عین حال موضوع را با نیروهای امنیتی درمیان خواهم گذاشت که در صورت امکان با تعیین روند مشخص و با گرفتن تضمین خروج طلاب مهاجر غیر قانونی پس از پایان این ترم تحصیلی از کشور و همچنین اخذ مجوز قانونی مدرسه از مبادی ذی‌ربط نسبت به مهلت دادن به طلاب اتباع غیرمجاز تا پایان امتحانات مساعدت کنند اما اگر قرار بر تخلف باشد امنیت شوخی بردار نیست و در هر مکانی که نیاز باشد باید ورود کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن