اهل سنت ایرانعمومی
موضوعات داغ

نمایندگان مناطق کوردنشین درحوادث اخیر کجا بودند؟

گلایه دکتر جلالی زاده از انفعال نمایندگان کورد در جریانات اخیر

آوای سنت :دکتر جلال جلالی زاده با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: حوادث ناگواری که  اخیرا در مناطق کوردنشین روی داد و منجر به از دست دادن تعدادی از جوانان و داغدار شدن برخی از خانواده‌ها شد، موضوع بسیار مهم ونگران کننده‌ای است که باید ریشه یابی و بررسی شود.

متاسفانه در چنین مواقعی که فضای رعب  و وحشت و احساسات برجامعه غالب می شود،عقلای قوم نیز به نوعی دچار دستپاچگی ناشی از تدبیر و تأمل برای حل قضایا و یا محافظه کاری می شوند.

وی افزود: از آنجایی که متأسفانه  کوردها در تصمیم‌گیری های حکومت مرکزی نقشی ندارند و  ناله ها و فریادهای فعالان مدنی و سیاسی در مناطق کوردنشین که بجایی نمی رسد.در این شرایط مطالبات اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این سالها متراکم شده و به مانند انبار باروتی هرلحظه درانتظار کبریتی برای شعله ور شدن می باشد .علاوه بر این چون مسئولان به شخصیت ها و گروه های مرجع کوردی اعتماد واطمینانی ندارند و از سوی دیگر افراد غیر بومی با ادبیات وروحیه ی مردم آشنا نیستند، این بیگانگی وعدم تفاهم منجر به مشکلات و معضلاتی می شود که دودش به چشم همگان می رود.

دکتر جلالی زاده با بیان اینکه چندین سال است صدای رسیدگی به حل مشکلات کولبری از پیرانشهر تاجوانرود به آسمان رسیده است اظهار داشت: دریغ از راه کاری معقولانه و منطقی و چون کسی نیست که گوش شنوایی داشته باشد، متاسفانه به سبب فراهم شدن زمینه ی بروز اعتراض باز هم همین اقشار محروم و مستضعف دوباره زندگی خود را فدا می نمایند و چون مدیرانی که تنها به ظواهر وحفظ میز ومقام مفیدند و از باطن و درون بی خبرند، بی خیال از کنار این مسائل می گذرند.

نماینده سابق مردم سنندج و دیواندره در مجلس بیان نمود: در اواخر مجلس ششم که شورای نگهبان ما را به  اتهام عدم التزام به اسلام رد صلاحیت کرد، یکی از جوانان پرشور و مخلص دیواندره ای با من تماس گرفت و گفت، شما در مجلس با نطق هایت حرف های ما را می زدی و ما تخلیه می شدیم و اکنون که این تریبون را از شما گرفتند،ما خودمان حرف هایمان را می زنیم.

دکتر جلالی زاده ادامه داد: تنها نقطه اتصال وتریبون ما نمایندگان هستند. چرا نباید نمایندگان در ایام سختی و محنت زبان مردم باشند؟ چرا دراین مواقع مثبت یا منفی اظهار نظر نمی کنند؟ چرا نباید دراین مواقع در میان مردم نباشند ومردم را توجیه نمایند تا از وقوع این خسارت ها جلوگیری شود؟ چرا واسطه  و رابطه ای دربین مردم و حاکمیت نباشند و یا نتوانند به جای خشونت موکلان پیام سلم وصلح را به مسؤولان برسانند؟

این فعال اهل سنت کورد تاکید کرد: امروز دیگر زمان کلی گویی و افتخار به گذشته و نطق های عوام فریبانه گذشته است.

جان انسان بسیارعزیز است و کرامت انسان از حجرالاسود هم  والاتراست. این جگرگوشگان و سرمایه ها دیگر برنمی گردند، ضرب المثل کوردی می گوید، بدان سبب به تو دایی می گویم که برایم گنجشک بگیری.

مردم ساده و پاکدل و بی یار و یاور بدان دلیل به کسی رای می دهند که از حق شان دفاع کند، نمایندگان کورد به جای استیضاح زنگنه ی کرمانشاهی وزیرانی را استیضاح نمایند که نتوانستند امنیت مردم را تامین نمایند، همان کسانی که به شما رأی داده بودند و امروز در فقدان عزیزانشان عزادارند. متاسفانه نمایندگان کورد در چنین ایامی غایب بودند و هیچ کدام  نمی توانند نبود خود را توجیه نمایند، چون نماینده قائم به شخص و یا مختص حوزه ی خاصی نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن