اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

هشدار عالم شاخص اهل سنت درباره اختلاف افکنی در امت اسلامی

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی سراج الدین روستای قرنجیک هدف کفار تشدید اختلافات در میان امت اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، قربان محمد آخوند کسلخه با تشریح اهداف دشمنان دین الهی و تلاش آنان در بر هم زدن اتحاد در جوامع اسلامی گفت: بدانید که کفار قسم خورده هرگز از کینه و دشمنی علیه جهان اسلام دست برنخواهند داشت. کفار ابتدا می خواستند با استفاده از سلاح نظامی به سرزمین های مسلمانان حمله کنند و این کار را به روش های مختلف در سرزمین های اسلامی پیاده کردند، اما به نتیجه لازم و دلخواه نرسیدند. پس راه ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی را در پیش گرفتند.

هدف کفار این است که با ایجاد این گونه اختلافات مسلمین را بر علیه یکدیگر شورانده و کشورهای متحد اسلامی را بر علیه یکدیگر بشورانند.
وی عوملی مانند کینه و کدورت، بخیلی، حسادت، تکبر، تهمت و غیبت، دزدی اموال، چپاول و راهزنی را جزو اهدافی خواند که کفار بوسیله ترویج آن در میان مسلمین سعی دارند تا بنیان و اساس جوامع را از درون بشکنند و افزود: بد گمانی و زنا باعث می شود تا دشمنان بتوانند به نقشه های شومی که برعلیه امت واحد پایه ریزی کرده اند دست یابند.

آخوند کسلخه شهادت دروغ، بی احترامی به والدین، اختلاس اموال عمومی و روی آوردن به فعل حرام را دارای یک فلسفه مشترک دانست و ادامه داد: هر زمانی که امت اسلامی به این عادات زشت و قبیح مشغول شوند بدانید که کفار در اهدافی که در سر داشته و برای پیاده کردن آن تلاش کرده اند، موفق بوده اند. به عنوان مثال مشغول بودن به غیبت باعث می شود تا افراد نزدیک با یکدیگر دشمن شده و در نتیجه تفرقه مورد نظر دشمنان دین اسلام محقق می گردد.

مدیر مدرسه دینی سراج الدین روستای قرنجیک اظهار داشت: حیف و میل کردن اموال عمومی نظر مردم را نسبت به شخصی که به انجام این کار مبادرت می ورزد منفی ساخته و واکنش منفی مخاطبین را موجب می گردد. اگر کسی بر اثر کینه و کدورت دست به قتل نفس بزند، گروهی را با خود دشمن کرده و اختلاف در میان گروهی از امت واحده تشدید می یابد. از این رو لازم است تا با تبعیت از منش و شیوه نورانی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و یاران گرامی ایشان که الگوی رفتاری ما در جامعه بشمار می روند، به مسیری برگردیم که خدای متعال از امت آخر زمان انتظار دارد.

آخوند کسلخه به نقل از قرآن کریم تاکید کرد: هر گاه بخواهید همچون صحابه رسول گرامی نسبت به کفار و دشمنان دین مقدس الهی شدت عمل نشان دهید، با یکدیگر متحد و مهربان باشید.

تاریخ زندگی مسلمان صدر اسلام انفاق و همزمانی صحابه رضی الله عنهم با یکدیگر را بیان می دارد. در ایامی که جنگ میان کفر و اسلام سر می گرفت و تشنگی بر سپاه مسلمین غلبه می کرد، آنها اندک آبی را که در اختیار داشتند نمی خوردند تا صحابه دیگر از آن بنوشد. حقیقتا آنها با این روش اتحاد و همدلی توانستند با وجود نفرات و تجهیزات کم بر لشکریان قدرت مند دشمن تا دندان مسلح فائق شوند. اگر می بینید که سرزمین ما در زیر پرچم اسلامی برقرار است، به خاطر مجاهدت ها و اتحاد همان اندک رزمندگانی است که علیرغم کثرت در نفرات و کثرت در تجهیزاتدر اردوگاه دشمن، بر دشمن غلبه کرده و باعث نجات سرزمین ها از شرک و بت پرستی شدند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: مهر و محبت بنا به فرموده حق تعالی از بزرگترین نعمت هایی است که به بندگانش ارزانی بخشیده و فرمایش می دارد، پیش از اسلام طوایف با یکدیگر سر جنگ و اختلاف داشتند، اما با طلوع خورشید اسلام مهر و محبت در قلب ها به جریان افتاد و دشمنی ها بدل به دوستی ها و برادری ها شد. در هر اجتماعی که محبت و برابری حاکم باشد، مردم آن از نعمت امنیت و آسایش بهره مند خواهند شد. همدلی و همزبانی همراه با انس و الفت خوشبختی دنیا و سعادت آخرت را به همراه می آورد و باعث تداوم معیشت پایدار در زندگی امت اسلامی می شود.

آخوند کسلخه همچنین گفت: محبتی که خدای متعال از ما انتظار دارد اگر در زندگی خانواده ها حاکم نباشد، اعضای آن خانواده هر چند که دارای مال و ثروت فراوان باشند، اما به دلیل نبود محبت و همدلی راه به جایی نبرده و برکت از زندگی شان بیرون خواهد رفت. برای انسان بهتر است با فقر و نداری گذران امور کند، ولی با اعضای خانواده و نزدیکانش در زیر سایه الفت و محبت زندگی کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن