اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

وظیفه هر مسلمانی حمایت از فلسطین است

آوای سنت : سید محمد صادقیان، خطیب جمعه اهل مسجد محمد رسول(ص) پیراهرات در خطبه های نماز جمعه حمایت قلبی و عملی از فلسطین را وظیفه مسلمانان عنوان کرد.

 سید محمد صادقیان در خطبه های نماز جمعه در مسجد محمد رسول الله(ص) پیرهرات بخش اسالم با اشاره به اینکه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم، گفت: یکی از سنت های زیبایی که امام خمینی(ره) بنیان نهادند، روز جهانی قدس است که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با این نام نهادینه شده است.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال فلسطین توسط یهیودیان و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: بیت المقدس قبله اول امت اسلام بوده و پیامبر اکرم (ص) تا چندین سال بعد از بعثت نیز به سوی بیت المقدس نماز می خواندند تا اینکه خداوند دستور فرمود قبله مسلمانان خانه کعبه قرار گرفت.

خطیب جمعه اهل سنت پیرهرات بخش اسالم با بیان اینکه مسجد الاقصی دومین مکانی است که از آن در روایات با عنوان خانه خدا نام برده شده است، اضافه کرد: در روایت آمده است که ابوذر از پیامبر اکرم (ص) سوال می کند؛ اولین مسجدی که برای خدا ساخته شده است کدام بوده است: آن حضرت فرمودند؛ مسجدالحرام و در ادامه ابوذر سوال کرد دومین مسجد کدام بوده است که فرمودند مسجد الاقصی بوده است.

وی با تاکید به اهمیت مسجد الاقصی در آیات و روایات، خاطر نشان کرد: بیت المقدس مکانی است که رسول خدا (ص) شبانه از مسجد الحرام به آنجا سفر و از بیت المقدس به سوی سفر معراج رهسپار شدند و خداوند در آن سفر پرده هایی از عالم غیب را برای پیامبر اکرم (ص) آشکار ساخت.

صادقیان با اشاره به اینکه فلسطین سه بار در طول تاریخ آزاد شده است که دوبار آن توسط مسلمانان بوده است، گفت: چطور یک مسلمان می توان ظلم در حق برادر مسلمان خود را ببیند و سکوت پیشه کند در حالی که یهودیان که دشمن اصلی مسلمانان هستند با هم متحدند، بنابر این جایز نیست در برابر این جنایت سکوت اختیار کنیم و باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و این حمایت را از فلسطین چه قلبی و چه عملی انجام دهیم و در صحنه حضور نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن