اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

پیر شدن جمعیت ، امنیت ملی کشور را در آینده به صورت جدی تهدید می کند

آوای سنت :  ماموستا ملارشید ثنایی در خطبه های هفته نماز جمعه مردم اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: امروز جامعه ما در حوزه ازدواج و فرزند آوری وضعیت نامناسبی را تجربه می‌کند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: باید جوانان را تشویق به ازدواج و فرزندآوری کنیم، البته باید شرایط این امر را برای این نسل مهیا کنیم زیرا پیر شدن جمعیت کشور می تواند امنیت ملی این مملکت را در آینده به صورت جدی تهدید کند.

ماموستا ثنایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیامبران خداوند دارای جایگاه والایی در عالم بشریت هستند، عنوان کرد: پیامبران فرستادگان خداوند بر روی زمین متعال هستند و همه ما مؤظف هستیم که احترام و شأن پیامبران الهی را نگه داریم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بسیاری از بلایای طبیعی در جامعه ما معلول گناهان و از بین رفتن اعتقادات و معنویات است بنابراین باید برای داشتن یک زندگی درست و انسانی در مسیر صراط مستقیم حرکت کنیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته سلامت گفت: یکی از ارکان هر جامعه ای برای توسعه و پیشرفت، بهداشت و سلامت آن اجتماعی است، بنابراین توجه به این مقوله باید از از اولویت های دولت ها باشد.

ماموستا ثنایی اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت و توسعه کشور در حوزه علمی و پزشکی و نیز بهداشتی هستیم و همین امر باعث خودکفایی ما در این زمینه شده است.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برای انجام هر کاری چه سرمایه گذاری و چه ایجاد صنایع و کارخانجات نیازمند امنیت و آرامش در جامعه هستیم بنابراین باید برای رسیدن به این مهم همه تلاش کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن