اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

کاندیدای انتخاباتی از وعده های دروغین بپرهیزند

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بر لزوم صداقت، امانتداری وعمل به قانون اساسی کشور از سوی کاندیدای انتخاباتی تأکید کردند و حضور پرشور مردم را عزت کشور دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از مراسم نمازجمعه شهرستان آزادشهر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفتند: وطن دوستی دو رکن دارد که یکی خدمت جهت آبادانی کشور و دومی خدمت و جلب رضایت مردم است، هر کشوری این دو بنیاد در آن وجود داشت آباد می شود؛ کشور ما یک هشتم سرمایه‎ی کره زمین را در اختیار دارد و جمعیت ما نسبت به جمعیت جهان یک درصد است، آیا می شود امروز عذر و تعلل بیاوریم که یک هشتم سرمایه دنیا این یک درصد جمعیت جهان را جوابگو نیست؟

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد آن‎هایی که ثبت‌نام می‌کنند چه به عنوان شوراهای شهر و روستا و چه به عنوان ریاست جمهوری از خدا بترسند سه اصل مهم را در نظر داشته باشند، به مردم دروغ تحویل ندهند، ثانیا دزدی را کنار بگذارند و ثالثا از تملّق و چاپلوسی پرهیز کنند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با بیان این‎که ” تملق و چاپلوسی در اسلام جایگاهی ندارد” تأکید کردند: امروز خیانت می‎کنیم اما همین که این مقام از دست رفت ذلت برای ما باقی خواهد ماند، اگر در دنیا خیانت ها و چاپلوسی های‎مان آشکار نشود روز قیامت برملا می شوند و خداوند مستقیم در خصوص عملکردمان سوال خواهد کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر این‎که “مسئله حضور مردم در انتخابات بسیار برای کشور عزتمند است” تصریح کردند: هیچ کشوری بدون امیر و حاکم نیست و هر کشوری باید یک امیر و حاکمی داشته باشد، ما مسئول مورد نظر خود را انتخاب کنیم و ان شاءالله که وظایف خود را به درستی انجام دهد و اگر نداد یقه او را بگیریم و از وی توضیح بخواهیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در پایان این بخش گفتند: اگر مسئولین به قانون اساسی که مصوبه همین ملت است عمل کنند همه مشکلات مرتفع می شود، بیت المال مال البیت نیست که متعلق به خود بدانید در واقع بیت المال، مال مردم حساب می‎شود؛ مبحث امانتداری در بیت المال بارها از سوی پیامبر(ص) و بزرگان اسلام مطرح شده است لذا همه ما امانت دار باشیم.

کشورهای اسلامی مرزها را باز کنند تا مسلمانان علیه جنایت های رژیم صهیونیستی جهاد کنند

مولانا گرگیج در فرازدیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خاطرنشان ساختند: نخستین جنایت امریکا این است که مخرب ترین سلاح‌ها را در اختیار کسانی می گذارد که دین، ایمان، وجدان وانسانیت ندارند و سرسخت ترین دشمن مسلمین محسوب می شوند، دومین جنایت آنان حق وتو است که اگر سازمان ملل و حقوق بشر حملات اسرائیل را محکوم کنند آمریکا با یک وتو همه چیز را خنثی می‎کند پس این حقوق بشر نیست که امریکا مدعی آن است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: کسانی که زن، کودک، پیر و جوانی را که در سرزمین خودشان بمباران می کنند تروریست نیستند اما دو برج پوسیده آمریکا تخریب شد هنوز هم از آن حملات به عنوان حمله تروریستی یاد می کند، مگر در غزه، انسان سکونت نمی کند؟! مگر کسانی که در آمریکا کشته شده اند بالاتر از انسان های بی گناه فلسطین هستند؟

ایشان ضمن انتقاد از عدم اتحاد و انسجام اسلامی تأکید کردند: مسلمانان باید با یکدیگر متحد شوند و یک ارتش قدرتمند و فوق واکنش تشکیل دهند و همچنین کشورهای اسلامی مرزها را باز بگذارند، اگر امروز بنده برای غزه اعلان جهاد کنم درهمین جمع بیش از صدها نفر اعلام آمادگی می کنند؛ سکوت مسلمانان در قبال جنایت های رژیم صهیونیستی ننگ و عار است.

مولانا گرگیج در خاتمه بار دیگر جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس منحوس کرونا نکات بهداشتی را یادآور شدند و بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تأکید کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن