اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

انتقاد شدید امام جمعه اهل سنت گنبد از افزایش قیمت کالاها

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با انتقاد از مدیریت اقتصادی دولت تاکید کرد که در سال‌های اخیر شرایط معیشتی مردم در تنگناهای شدیدی قرار گرفته است.

به گزارش آوای سنت به نقل از کانال تلگرامی مصلای اهل سنت گنبد، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته ۳۱ اردیبهشت ماه در بخشی از سخنان خود با دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر بدلیل سوء مدیریت، معیشت و گذران زندگی مردم روز به روز تنگ تر و سخت تر شده و سایه تورم و فشار اقتصادی به مردم چه در منطقه و کل کشور روز به روز بلندتر و گسترده شده است.

آخوند عبدالکریم جاور با بیان اینکه باید جلوی گرانی خورد و خوراک مردم گرفته شود، تصریح کرد: طی این سال ها ارزاق عمومی و کالاهای پر مصرف بشدت گران شده و مردم و بخصوص اقشار ضعیف جامعه را در تنگنا معیشتی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و برنامه ریزی انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار داشت: در مدیریت و بهره برداری اصولی از منابع امثال آب، برق، گاز باید تحولی اساسی صورت گیرد به نوعی که در جهت حمایت و توسعه اقتصادهای خرد و کلان همه منطقه ای قرار گیرد.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به تاکید مدیران کشور بر صرفه جویی در انرژی در فصول مختلف اظهار داشت:

اینکه بگویید خشکسالی در راه است و از مردم و کشاورز بخواهید محصول را آبیاری نکنند منطقی نیست. صرفه جویی در آب کار پسندیده ای است ولی به کشاورز نمی شود گفت آبیاری نکند، این ممکن نیست زیرا اگر کشاورزان محصول نکارند اقتصاد منطقه فلج می شود.

آخوند عبدالکریم جاور ضمن درخواست حمایت دولت از کشاورزان منطقه تصریح کرد: باید از صنعت کشاورزی و کشاورزان زحمت کش منطقه که بار سنگین اقتصاد شهرستان و استان را بر دوش دارند حمایت شود. نیاز های اساسی کشاورز بخصوص در بحث آبیاری تسهیل شود.

وی اظهار داشت: با مدیریت و برنامه ریزی در محصولات کشاورزی منطقه، هم می توان به توسعه دست یافت و هم محصولات پرمصرف را به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد و با گرانی و رانت نیز مبارزه کرد.

وی همچنین تصریح کرد : سدهای گلستان به منظور مدیریت و تامین آب کشاورزان این منطقه احداث شده و حق طبیعی و قانونی کشاورزان منطقه است که از آب های این سدها به صورت اصولی بهره مند شوند و علاوه بر آن هر چند ده روز یکبار آب در گرگان رود جریان یابد تا فاضلاب مسیر رودخانه پاک سازی گردد.

 باز سازی سقف مصلی نماز جمعه نیازمند همت عالی مردم

امام جمعه دربخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نشست سقف مصلی نماز جمعه اظهار داشت:
کارشناسان و مهندسین در بازرسی از سقف مصلی یادآور شده اند که سقف مصلی حدود ۱۲ تا ۱۵ سانتیمتر نشست کرده و به دلیل اینکه سازه سقف به صورت شبکه ای (میله های فلزی به هم پیوسته) می باشد، بازسازی آن پر هزینه خواهد بود و تاکید کرده اند که و در صورت تاخیر یا اهمال در بازسازی ممکن است سقف مصلی فرو ریزد.

 آخوند عبدالکریم جاور با اشاره به تغییرات جوی و در پیش بودن فصل گرما گفت: طی حدود دو ماه گذشته نماز جمعه را درحیاط مصلی اقامه کردیم . ساختمان مصلی نماز جمعه با وجود امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بلا استفاده مانده و نیازمند همت و حمایت مالی است.

وی با بیان اینکه کمک به بازسازی و ساخت مصلی جزو اعمال خیر و باقیات صالحات است تصریح کرد: این امر از عهده من و شما بر می آید. اشخاص متمکن حتی در این شرایط کرونایی و اقتصادی اگر فرزند شان نیازمند مثلا موبایل یا لپ تاپ چند میلیونی باشد می خرند. آیا در بین ما هزار نفر پیدا نمی شود که هر کدام یک میلیون تومان کمک کنند!

وی گفت: کمک یک میلیون تومانی و خالصانه شما مصلی نماز جمعه را از این وضعیت خارج کرده و موجب خواهد شد نمازگزاران بتوانند از امکانات و تجهیزات نصب شده در مصلی بهره مند شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن