کتب و ناشران

معرفی کتاب : ریاض الصالحین برای کودکان

(مجموعه احادیث مصور)

آوای سنت : این مجموعه یک دوره ی تربیتی جدید با هدف تسهیل حفظ و درک مفاهیم احادیث پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وسلّم تهیه شده است.

این کتاب ها به صورت رنگی و با طراحی زیبا و انگیزشی برای دانش‌آموزان مدارس و شرکت‌کنندگان کلاس‌های قرآنی و به‌طور‌کلی کودکانی که علاقه‌مند به فراگیری احادیث پیامبر گرامی اسلام صلّی‌اللّه‌علیه‌وسلّم هستند تهیه و تدارک دیده شده است.

شیوه ی تنظیم کتاب ها نیز بر اساس پایه های تحصیلی کودکان تنظیم شده است. کتاب نخست برای پیش دبستان و شش کتاب دیگر برای سال‌های اول تا ششم ابتدایی خواهد بود.

هرچند بسیاری  از والدین به سلیقه‌ی خود و بر‌اساس استعداد و آمادگی کودکشان عمل خواهند کرد و کلیه ی احادیث را آموزش می‌دهند.

نتیجه‌ی آموزشی این مجموعه، فراگیری ۳۵۰ حدیث از احادیث منتخب و مناسب برای کودکان خواهد بود که از زبان مبارک رسول اللّه صلّی اللّه علیه وسلّم بیان شده است.

انتخاب احادیث از کتاب‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم انجام شده است و از آوردن احادیثی که صاحب‌نظران بر ضعیف بودن آن اتفاق‌نظر دارند اجتناب شده است. همچنین میزان دشواری احادیث برحسب سطح دانش‌آموز تنظیم شده است.

مفاهیم احادیث اخلاقی و تربیتی بوده که با رفتار و زندگی مسلمانان آمیخته است. هر حدیث با یک نقاشی مرتبط آورده شده که نشان از محتوای حدیث دارد تا کار آموزش دانش‌آموزان و معلمان ساده‌تر گردد.

🔸نشر احسان
🔹مولف: ابراهیم عبدالرحمن العانی
🔸مترجم:سمیه ضیایی
🔹سال چاپ: ۱۴۰۱
🔸قطع: وزیری
🔹تعداد جلد: ۷

✨🛒»»ثبت سفارش

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن