اخبارداخلی

طوفان در سیستان ۸۳۳ نفر را راهی بیمارستان کرد

آوای سنت : مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش طوفان در منطقه سیستان از ۱۱ تیرماه تا صبح روز ۱۵ تیرماه در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۸۳۳ نفر از مردم راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

مجید محبی گفت: در پی وزش طوفان در منطقه سیستان از ۱۱ تیرماه تا صبح روز مورخ ۱۵ تیرماه در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۸۳۳  نفر از مردم راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی تعداد ۷۰۵ به‌صورت سرپایی درمان و ۱۲۸ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.

برای چهارمین روز متوالی وزش باد شدیدی با سرعت ۹۴کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید 

مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان  گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به پنج هزار متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳ هزار متر کاهش داد.

محسن حیدری بیان کرد: تا آخر هفته در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. طی این مدت در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و جنوبی استان بادگردوخاک در برخی ساعات وزش بادشدید خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن