اهل سنت ایرانمناطق و پراکندگی

گام عملی دولت مردمی برای امیدآفرینی در اهل سنت گلستان

آوای سنت : روحانیون اهل سنت گلستان در آستانه دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به این خطه شمالی با قدردانی از اهتمام ویژه دولت در استفاده از نخبگان اهل سنت در پست‌ها و مناصب مدیریتی، توجه به مدارس و حوزه‌های علمیه و خدمات‌رسانی به مناطق اهل سنت‌نشین گلستان، بر لزوم استمرار این حمایت‌ها تاکید کردند

استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت در پست‌ها و مناصب مدیریتی گلستان به گونه‌ای است که علی محمد زنگانه استاندار این خطه شمالی ۲۰ مرداد در نشست با خبرنگاران گنبدی به آن اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۵۰ مدیر از اهل سنت در مناصب مدیریتی میانی و ارشد استان خدمتگذار هستند.

سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم هشتم آبان در مراسم معارفه و تکریم فرمانداران جدید و قدیم شهرستان مرزی مراوه‌تپه، راهبرد دولت سیزدهم در انتصاب مدیران را استفاده از ظرفیت نخبگان همه اقوام و مذاهب و نیز بانوان دانست و تصریح کرد: این راهبرد در این استان شمالی به نحو احسن انجام شده است.

همچنین سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ۱۳ مهرماه امسال در دیدار با برخی ائمه جمعه و جماعات اهل سنت گلستان با ابلاغ سلام رییس جمهور برای اهالی گلستان به‌ویژه علمای اهل سنت این استان گفت: رفع دغدغه‌های اهل سنت به‌ویژه مسائل مرتبط با بیمه و تسهیلات بانکی مورد توجه دولت است.

وی اضافه کرد: مقدمات کار توسط بانک مرکزی و یکی از شرکت‌های بیمه انجام شده و بحث بیمه با نام تکافل درحال انجام است.

بهره‌مندی چهار هزار طلبه اهل سنت گلستان از خدمات بیمه‌ای

به گفته حجت الاسلام نورعلی دیلم رییس مرکز اسلامی شمال کشور، هم اکنون چهار هزار طلبه و امام جمعه و جماعات اهل سنت گلستان به همراه خانواده که ۱۸ هزار نفر می‌شوند از خدمات بیمه بهره مند هستند.

مردم استان گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت واقع در شمال کشور از اقوام و مذاهب مختلف از جمله ترکمن‌های اهل سنت همواره قدردان خدمات نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز هستند چرا که وضعیت فعلی خود را قابل مقایسه با محرومیت‌های حاکم بر منطقه در دوران رژیم شاهنشاهی نمی‌دانند.

گام عملی دولت مردمی برای امیدآفرینی در اهل سنت گلستان

تعدادی از روحانیون اهل سنت گلستان در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه شاهد ارائه خدمات قابل توجهی از سوی دولتمردان از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون به اقشار مختلف مردم به ویژه اهل سنت بوده‌اند، گفتند: جمهوری اسلامی برای محرومیت زدایی و تقویت اتحاد و همدلی خدمات شایسته‌ای را هم به تشیع و هم اهل سنت ارائه کرد که قابل تقدیر است.

آخوند عبدالباسط قره‌باش با قدردانی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت به خصوص ترکمن‌ها، بیان کرد: ما جامعه اهل سنت از رییس جمهور و هیات دولت تقاضا داریم خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون به صورت یکسان و حتی بیشتر به اهل سنت ارائه کردند، همچنین ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت‌های حاکم بر اقلیت‌ها در برخی کشورها، افزود: اهل سنت ایران اسلامی در تمام مناسبت‌های مذهبی آزادانه عمل می‌کنند و خدماتی که برای اهل تشیع در نظر گرفته می‌شود بیشترش برای اهل تسنن هم مد نظر است.

خدمات دولت سیزدهم قابل تحسین است

وی گفت: خدماتی که آیت الله رییسی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در کل کشور ارائه کرد و همچنین تعاملات برون مرزی که با کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی داشت مثال زدنی و قابل تحسین است و بر رشد کشور تاثیرگذار خواهد بود.

مسوول مرکز اسلامی شعبه گنبدکاووس افزود: علاوه بر آن در داخل کشور هم رییس جمهوری سفرهایی را به نقاط مختلف دارند به ویژه سفر پیش رو که به استان سرسبز گلستان خواهند داشت که به طور قطع مردم از خدمات شایان و برکات این سفر بهره مند می‌شوند.

آخوند قره‌باش افزود: گلستان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با محرومیت‌های فراوانی دست به گریبان بود اما به برکت نظام جمهوری اسلامی امروزه از لحاظ راه‌ها، آب، برق و گاز در وضعیت ایده‌آل و خوبی قرار داریم که نتیجه خدمات دولتمردان در طول چهار دهه گذشته است.

وی کم آبی را یکی از مشکلات کشور و استان گلستان دانست و گفت: از ابتدای فصل بهار امسال خیلی از شهرها و روستای استان گلستان به ویژه شهرستان کلاله با کمبود و قطعی آب آشامیدنی درگیر بودند که برخی گلایه‌های مردمی را به دنبال داشت که امیدواریم رفع مشکلات حاکم بر جامعه در دومین دوره از سفرهای استانی رییس جمهور به استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

این روحانی اهل سنت با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گلستان ناشی از تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری در حق ایران اسلامی، بیان کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش‌های روحانیون تشیع و تسنن این استان برای اجرای جهاد تبیین، مردم با وجود این مشکلات همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و هر زمانی که رهبری برای همکاری ندا دهند در صحنه حاضر خواهند شد.

دولت سیزدهم به حوزه‌های علمیه اهل سنت اهتمام ویژه داشته است

یکی دیگر از علمای اهل سنت استان گلستان هم گفت: خداوند را شاکریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی را نصیب ما کرد و از عملکرد دولتمردان در طول چهار دهه گذشته به ویژه در دولت سیزدهم راضی هستیم.

آخوند فرهاد بهلکه افزود: مردم استان گلستان در گذشته از خیلی از امکانات محروم بودند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از بیشتر نقاط رفع محرومیت شده است.

وی ادامه داد: البته برخی نقاط همچنان با عقب ماندگی‌های زیرساختی در حوزه آب و برق و راه دست به گریبان هستند که امیدواریم با نگاه بلند رییس جمهوری دولت سیزدهم و هیات دولت غبار محرومیت از چهره این نقاط هم زدوده شود.

کمک‌های حمایتی از علما و روحانیون افزایش یابد

یکی دیگر از علمای اهل سنت گلستان هم با قدردانی از خدمات چهار دهه‌ای جمهوری اسلامی به اقشار مختلف مردم به ویژه اهل سنت، بیان کرد: توجه نظام جمهوری اسلامی باعث پیشرفت حوزه‌های علمیه و مساجد اهل سنت شد که جای قدردانی دارد.

آخوند رسول عطایی نسب گفت: سطح دسترسی به خدمات به ویژه در مناطق روستایی استان رشد قابل توجهی یافته است و بیشتر روستاییان از خدمات آب، برق و راه دسترسی برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه و اقشار مختلف به ویژه روحانیون، از مسوولان خواست کمک‌های حمایتی خود از علما و روحانیون را افزایش دهند.

آخوند ابوبکر خوجملی دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت هم گفت: در سایه وحدت موجود بین مردم و مسوولان این استان اقدامات خوبی توسط دولت انجام شده است.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم هم وحدت، امنیت و حسن همجواری با همسایگان است که استان گلستان و مدیران ارشد آن این سیاست را دنبال می‌کنند.

وی به سفر هیات گلستان به سرپرستی استاندار به ترکمنستان هم اشاره کرد و خواستار بازگشایی مرز اینچه‌برون و تجارت چمدانی آن شد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم گفت: به برکت انقلاب اسلامی وحدت و برادری خوبی بین برادران شیعه و اهل سنت در گلستان حاکم است و هیچ مشکل و تنشی بین اقوام و مذاهب ساکن در این استان با وجود تلاش تفرقه افکنانه دشمنان وجود ندارد.

وی اضافه‌ کرد: در گلستان وحدت سرلوحه مردم و مسوولان این استان قرار دارد و اهداف نظام و دولت را به پیش می‌برند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن