اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

یهود خطرناک ترین دشمن دین است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد، یهود را خطرناک ترین دشمن اهل ایمان در روی زمین دانست.

به گزارش آوای سنت؛ مولوی مجتبی امتی در تبیین جایگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان را محافظ و راهنمای انسان در برابر آسیب ها، امراض و بلایا خواند و گفت: از زمان پیدایش بشر و همزمان با ظهور انبیاء، طیف دیگری از دسته دشمنان ادیان و پیامبران شامل پیروان ابلیس لعین نیز به ظهور و قدرت رسیدند تا همنوعان خود را از طریق مختلف به جان یکدیگر انداخته و به خون ریزی ها تداوم ببخشند. به ایشان توسط انبیاء دستور خدای متعال رسانده شده است، اما روش سرکشی را در پیش گرفته و پا در رکاب کج گذاشته اند. این وعده ابلیس در مقام سرپرست و فرمانده دیگر شیاطین است که تا قیام قیامت هر چند تعداد که بتواند از میان نسل آدم علیه السلام را اغفال کرده و با خودش به سوی جهنم گسیل بدارد.

مولوی امتی، ابلیس را تنها موجود زنده تا قیام قیامت توصیف کرد و افزود: ابلیس از جنس جنی ها و دارای ارتشی از سرسپردگان شیطان است که لشکر خود را برای اغفال بنی آدم گسیل می دارد. تمرد از امر الهی مهمترین خواسته ابلیس از بشر روی زمین است، زیرا کسی که از فرمان قرآن سر باز می زند. گناهان را زیبا و دنیا را دست نیافتنی پنداشته و دیگران همنوعانش را هم به سمت معصیت ترغیب می نماید. از جمله دستاویزهای ابلیس به بیراهه کشاندن مومنین به وسیله زن و فرزند است و حتی در مواردی وسوسه ارتباط با زنان غیر مشروع را نیز در برنامه قرار می دهد که جزو گناهان کبیره می باشد.

مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد در حدیثی به نقل از نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم، فتنه زن را خطرناک ترین دام برای مردان با ایمان توصیف کرد و متذکر شد: شهوت وسیله ای است که شیطان، زن را به وسیله آن در سر راه اهل قرآن قرار می دهد، اما بدانیم که لذت های شهوانی زودگذر هستند. شیطان همچنین پول، سرمایه، بورس و ارز دیجیتال را مایه سعادت جلوه داده و اشخاص تارک نماز را دائما وسوسه می کند تا شبانه روز در پی کسب مال تلاش کنند، پس هر چه انسان از عبادت دور باشد احتمال به دام افتادنش بیشتر است و شیطان به کسی که اوقات فراغتش را به تسبیح و ذکر سپری می کند، نزدیک نمی شود.

مولوی امتی، برخی رفتارهای نوع بشر را شایسته انسان ندانست و در انتقادی اظهار داشت: اسلام، دنیا و دین را در کنار هم جمع کرده است، لیکن برخی برای رسیدن به مقاصد دنیوی ارزش ها را زیر پا گذاشته و در مواقعی سرنوشت دیگران را به بازی می گیرند تا بتوانند به امیال شان برسند. داشتن ثروت حلال چیزی از قدر و منزلت انسان کم نمی کند به شرط آن که باعث غفلت از عبادات نشود.

اعتدال و میانه روی در هر کاری آرامش را در این عمر گذرا پایدار می کند. زن و فرزند و سایر امکانات خلق می شوند تا بتوانیم با آنها زیست نماییم، اما حقیقت خلقت اشتغال به کاری است که در نزد الله ارزشمند باشد. در هر اشتباه و گناهی که از ما سر می زند، ابلیس نقش دارد. چاه های عمیق شیطانی در زیر فرش های قرمز، تزئین و آراسته شده اند و باید مواظب باشیم تا در مسیر سقوط قرار نگیریم.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: هیچ یک از دیکاتورها و امپراطوری هایی که با به راه انداختن جنگ های فرسایشی، کشتار هزاران انسان را رقم زدند، کارشان را اشتباه نپنداشتند. این قبیل انسان ها از پیروان ابلیس می باشند. از زمان نبی مکرم اسلام سر سخت ترین دشمنان اهل ایمان در روی زمین از قوم یهود هستند که در اکثر صفحات قرآن به این مسئله اشاره شده است.

یهود ارتشی موازی با لشکر شیطان را در اختیار دارد تا مسلمانان را از دین به انحراف بکشاند. آنها می دانستند که پیامبر آخر زمان خواهد آمد و با این موضوع مشکل پیدا کردند، زیرا اعتقاد داشتند که آخرین پیامبر باید از قوم خودشان باشد. لذا همه دستگاه ها و منابع را بکار گرفتند تا در دنیای اسلام شبهه افکنی نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن