اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

یهود یک قوم تمامیت خواه است

آوای سنت: مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی، یهود را قوم تمامیت خواه توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، دکتر محمود ویسی طی سخنانی چند، اهل ایمان را امیدوار به رحمت الهی خواند و گفت: ایمان نعمتی است که نگرانی و تشویش از آینده را در دل انسان مومن و با تقوا خنثی می کند. نگاه به پشت سر و واکاوی اعمال گذشته از عادات افراد شکست خورده و پریشان حال است. دست و پنجه نرم کردن با خطاها و اشتباهاتی که در سابق مرتکب شدیم، مشکلات امروزمان را حل نخواهد کرد، پس چه بهتر که به مسائل حال متمرکز شده و با عبور از گذشته درباره آینده امیدوار باقی بمانیم.

حرکت به سمت جلو که همان آینده را تشکیل می دهد تا مادامی که در جهت رضای خدای متعال باشد، روش اهل ایمان است. برخی تنها در وقت نماز به الله رجوع می کنند که این کار مغایر با اعمال صالحین است. صالحین کسانی هستند که گفتار، حرکات و سکنات شان را مطابق با فرامین خالق یکتا تنظیم می کردند‌. در نشست و برخواست های شان رضای الله را در نظر می گرفتند تا استقامت ایمانی در ایشان تقویت پیدا کند.

دکتر ویسی، عبادت را مقدمه هدایت توصیف کرد و اظهار داشت: عبادت وسیله ای برای پاسخ به نیازهای روحانی، جسمانی، روانی و اخلاقی است و در حد اعتدال رسیدن به هدف را به آسان ترین روش هموار می سازد. روشی که انتخاب می کنیم باید به طریقه احکام دین جهت یابد. اگر خود را جزو اشخاص با ایمان می دانیم به حداقل اعمال نیک بسنده نکنیم، بویژه در این دوران که انواع و اقسام فتنه ها امت مسلمان را از هر سو در احاطه خود دارند. گاه در تلاطم مشکلات چنان سنگینی می کنیم که اگر ایمان نباشد، فشار ناشی از مشکلات و گرفتاری ها سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

این استاد و مدیر فقه و حقوق شافعی مدارس اسلامی، دستگیری از حال اقشار ضعیف بسته به شرایط زمان را از تکالیف واجب امت مسلمان دانست و افزود: امروز رژیم صهیونیستی ملت مسلمان غزه را آماج حملات سهمگین خود قرار داده و بی نهایت به آن مردم مظلوم، ستم روا می دارد. یهود با سردمداری آمریکا اندیشه و هدفی جز سیطره کامل بر دنیا ندارند. از این رو مقاومت اسلامی از جان و مال خود هزینه کرده و طغیان استکبار را شکستند تا به آنها بفهمانند ظلم تا ابد پایدار نخواهد ماند. در چنین اوضاعی همگان موکلف به یاری رسانی خصوصا حمایت از کودکان بی گناه و زنان بی دفاع غزه می باشیم.

نتیجه این استقامت، نزول فرشتگان عرش الهی در مکان های عبادت و اذکار متقین است که رفیق و مونس اهل ایمان قرار داده شده اند.

دکتر ویسی با استاد بنا به فرمایش قرآن کریم خاطر نشان ساخت: هر شخصی که الله را با خود داشته باشد در حقیقت صاحب همه امکانات است و کسی که خود را از مواهب آسمانی دور نگه بدارد، هیچ حامی و محافظی نخواهد داشت. انجام کاز نیک در دنیا هر چند به میزان اندک، آدمی را پیش از وصل شدن به آخرت یاری و همراهی خواهد کرد. اگرچه تمام عمر را هم در گناه سپری کرده باشیم از درگاه رحمت باریتعالی ناامید نشویم. اجابت وعده الله برای اهل ایمان حتمی و قطعی می باشد.

حضور در مهمانی الله را قدر بدانیم که سفره اش اکنده از بزم کریمانه است. بنا به فرموده رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم، تا مادامی که رزق و روزی و عمر انسان به پایان نرسد هرگز نمی میرد، لذا تا جایی که می توانیم در سوره های قرآنی تمرکز کرده و تنها از او یاری طلب نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن