جهان اسلامعمومی

تکذیب ادعاهای رژیم صهیونیستی با استناد قرآنی در اتحادیه عرب

آوای سنت : نماینده مصر در اتحادیه عرب با استناد به آیه ۵ سوره کهف، رژیم صهیونیستی را یک رژیم دروغگو و ظالم دانست.

محمد عرفی، نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب، در نشست اضطراری نمایندگان دائمی این اتحادیه در برای بررسی تحولات تجاوز اسرائیل به غزه، سخنرانی آتشینی ایراد و با استنادی قرآنی ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کرد.

وی با قدردانی از استواری مردم فلسطین در مقابل کشتار وحشیانه غزه، بر موضع قاطع مصر در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرد و توضیح داد که دروغ‌های رژیم اشغالگر قدس که در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح می‌کند قابل باور نیست و کسی را فریب نمی‌دهد.

نماینده مصر در اتحادیه عرب با بیان اینکه صحنه‌های ویرانی غزه شبانه روز در جلوی چشم جهانیان است به آیه ۵ سوره کهف اشاره کرد: «کَبُرَتْ کَلِمَهً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ إِنْ یَقُولُونَ إِلَّا کَذِبًا: بزرگ سخنى است که از دهانشان برمى‌آید [آنان] جز دروغ نمى‌گویند».

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای ناخواسته نامیدن کوچ اجباری مردم غزه که اسرائیل ادعا می‌کند، استدلالی منسوخ است که یک کودک پنج ساله را هم قانع نمی‌کند.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین مسئله همه مردم شریف جهان و همه کسانی است که در برابر بی عدالتی محاصره، تخریب و مصادره اراضی، اندکی به اخلاق اعتقاد دارند.

نماینده مصر در اتحادیه عرب ضمن ستایش از مواضع سازمان ملل در این خصوص، هوشیاری وجدان جهانی در کشورهای مختلف از طریق موضع‌گیری در حمایت از فلسطین و تظاهرات در شهرهای مختلف جهان ستود و گفت: هرکس به حمایت از فلسطین برخاسته، در سمت درست ایستاده است.
وی با بیان اینکه مردم فلسطین شکست نخواهند خورد، چرا که مردم فلسطین همچنان در سرزمین خود مقاومت می‌کنند تا سرمشق ما در عزت باشند تاکید کرد: مسئله فلسطین تنها مسئله اصلی اعراب نیست، بلکه موضوع اصلی همه مردم شریف دنیا است.

نماینده دائم مصر در اتحادیه عرب تاکید کرد که مسئله فلسطین مسئله همه کسانی است که به اخلاقیات پایبند هستند که این امر آنها را ملزم به محکوم کردن بی‌عدالتی و اقدامات وحشیانه همچون محاصره، گرسنگی، کشتار و مصادره سرزمین مردم مظلوم غزه می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن