دسته‌بندی نشده

پیروزی بایدن در انتخابات به نفع اسرائیل نیست/گسترش شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری/انتصاب رسمی اولین سفیر از کشورهای عربی خلیج فارس در سوریه/تقاضای عربستان از جامعه جهانی/هشدار درباره کودتای نظامی در عراق/سخنان مکرون درباره دین اسلام تحریک آمیز بود

مروری بر مهم ترین اخبار منطقه و جهان اسلام در آوای سنت

آوای سنت: مروری بر مهم ترین اخبار منطقه و جهان اسلام در آوای سنت

پیروزی بایدن در انتخابات به نفع اسرائیل نیست

سفیر آمریکا در تل آویو معتقد است پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری به تغییر سیاست کاخ سفید در قبال ایران می‌انجامد که به نفع اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس نخواهد بود.

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی در مصاحبه با وب سایت اماراتی العین گفت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری به تغییر سیاست کاخ سفید در قبال ایران می‌انجامد که به نفع اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس نخواهد بود.

وی ادامه داد: سیاست آمریکا در قبال ایران جدی ترین پیامد انتخابات آمریکاست. بایدن بخشی از دولت اوباماست که با ایران مذاکره کرد و توافق هسته ای را به اجرا در آورد.

گسترش شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری

سیاست گسترش شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و توافقات ننگین اخیر حکام سازشکار، این رژیم را برای توسعه روزافزون آن جری‌تر کرده است .

سیاست گسترش شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی با حمایت کامل کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد به طوری که اشغالگران از حمایت آمریکا و توافقات عادی سازی روابط که اخیرا با برخی حکام عرب امضا کردند، در این راه سوء استفاده می کنند. به طوری که دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفته است طرح الحاق تنها به سبب عادی سازی روابط تعلیق شد و بار دیگر بازخواهد گشت.

انتصاب رسمی اولین سفیر از کشورهای عربی خلیج فارس در سوریه

«ترکی محمود البوسعیدی» که به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار عُمان در سوریه تعیین شده با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، دیدار و رونوشت استوارنامه خود را رسما تقدیم وی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، در این دیدار، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل‌نظر کردند.

بدین ترتیب، عمان اولین کشور از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از سال ۲۰۱۱ تا کنون رسما در سوریه سفیر تعیین می‌کند.

امارات و بحرین در سال ۲۰۱۸ از گشایش سفارت خود در سوریه خبر دادند اما سفیری در این کشور تعیین نکردند و کاردار امور سفارتخانه‌های مذکور را اداره می‌کند.

از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، فعالیت سفارتخانه‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورد بودند.

تقاضای عربستان از جامعه جهانی

عربستان سعودی از جامعه بین المللی خواست تا به مسئولیت‌های خود برای مقابله با نقض توافقات بین‌المللی به ویژه توافق هسته‌ای از سوی ایران عمل کند.

براساس گزارش الشرق الوسط، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان مدعی شد که برجام جلوی جاه طلبی‌های هسته‌ای ایران را نگرفته است.

او که در نشست مجازی روز جهانی برای حذف تسلیحات هسته‌ای صحبت می‌کرد تأکید کرد که این روز یک فرصت برای یادآوری این مسئله است که تسلیحات اتمی برای نوع بشر بسیار خطرناک است.

وی همچنین خواستار نابودی همه تسلیحات اتمی در جهان شد و بر تعهد کشورهای عدم تعهد و توافق کشورهای عضو این سازمان برای نابودی همه تسلیحات اتمی جهان نیز تأکید کرد.

هشدار درباره کودتای نظامی در عراق

باقر الزبیدی، وزیر کشور اسبق عراق روز‌ یکشنبه نسبت به “طرح کودتای نظامی” حزب منحل شده بعث به رهبری عزت الدوری معاون صدام با کمک شخصیت‌های نظامی هشدار داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، باقر الزبیدی در مقاله‌ای با نام “کودتای نظامی آینده در عراق” نوشت: کنفرانس‌های برخی شخصیت‌های سیاسی که بعد از سال ۲۰۰۳ برگزار می‌کنند، با تصمیم فعال سازی شاخه نظامی بعث بعد از شکست طرح سیاسی حزب منحل شده بعث خاتمه یافته‌اند. برخی از بعثی‌ها از عراق گریخته‌اند و برخی مقیم شمال کشور و کشورهای غربی هستند.

الزبیدی که در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ وزیر کشور بود، تاکید کرد، آموزش‌های متعددی از سوی شاخه نظامی بعث در شمال دیالی و مثلث مرگ (مکحول، خانوکه و رشته‌ کوه‌های حمرین) با یک هدف در حال انجام هستند؛ یعنی حمایت از طرح کودتای نظامی جدید.

سخنان مکرون درباره دین اسلام تحریک آمیز بود

شیخ «احمد الخلیلی» مفتی سلطنت عمان، اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد اسلام را مورد انتقاد قرار داد و آن را تحریک آمیز و برای جلب حمایت اقلیتی تندرو در فرانسه دانست.

سخنان مفتی عمان در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور فرانسه علیه اسلام و مسلمانان بیان شده است.

در حساب رسمی مفتی عمان در توییتر آمده است: «دشمنان اسلام همچنان در کمین این دین هستند و بر ضد آن سخن می گویند و قلم می زنند».

وی با اشاره به سخنان ماکرون که ادعا کرده بود اسلام در شرایط بحرانی قرار دارد گفت: این گمان وی از باب مثل «آب صدای شرشر خودش را نمی شنود» است.

رئیس جمهور فرانسه ادعا کرده بود: اسلام دینی است که امروز در همه جای دنیا با بحران روبه رو است و این نشان می دهد که فرانسه باید با آنچه که «انزواطلبی اسلامی» خواند مقابله کند. ماکرون همچنین در سخنان خود ادعا کرده بود: مسلمانان به دنبال ایجاد یک «سیستم موازی» و «انکار جمهوریت» فرانسه هستند.

مفتی عمان تصریح کرد: اینها از آنچه که اسلام در میان خردمندان بشر امروز بوجود آورده است که دین اسلام تنها کشتی نجاتی است که دنیا را از غرق شدن نجات می دهند می گریزند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن