زن و خانوادههمسرداری

دوری از همسرت را طولانی مکن

آوای سنت : پیوسته به همسرت نزدیک باش. زیرا به درازا کشیدن دوری، شور و حرارت عشق را خاموش می کند.

درحکمتی آورده اند: دوری از همسرت را طولانی مکن. زیرا قلبش از عشقت خالی می گردد. و گفته شده است. عشق آتشی است که با نزدیکی و هم جواری روشن می گردد و با دوری به خاموشی می گراید.

شبی امیر مؤمنان حضرت عمربن خطاب (خداوند از او راضی باد) در مسیرها گشت می‌زد، از زنی گذشت که این شعر را می خواند: حقا که این شب دراز گردید و همه جا را تاریکتر گردانید و نبود یار(همبستری) که سر به سر او بگذارم و با او شوخی کنم، مرا بی خواب کرده است سوگند به خدا، اگر ترس از خدا و عواقب روز مجازاتش نبود، به طور حتم گوشه های این تخت را به حرکت در می آوردم”.

اما من از خدایی که ناظر، مراقب و گماشته‌ی درونمان است می ترسم. زیرا سستی در ثبت اعمالمان او را نمی‌گیرد. حیا وترس از پروردگار و مهربانی همسرم مرا از اینکه خواسته‌هام محقق گردند، باز می دارد.

درباره ی او پرس و جو نمود. گفتند: این فلانی است، شوهرش به خاطر جنگ در راه خدا از او دور مانده است. حضرت عمر شخصی را در پی آن مرد فرستاد و او را (نزد همسرش) حاضر نمود.

سپس بر دختر خویش حفصه (خداوند از او راضی باد) وارد شد و پرسید: دخترم… زن چقدر بر دوری همسرش صبر می کند؟ حفصه گفت: سبحان الله! فردی چون تو این سؤال را از فردی چون من می پرسد؟ گفت: آنچه پرسیدم برای یاری و دستگیری مسلمین است. حفصه گفت: پنج ماه و یا شش ماه.
لذا در جنگ‌ها برای مردم شش ماه تعیین کرد. مدت یک ماه( برای رفتن) حرکت می کنند، چهار ماه اقامت می‌گزینند و سپس به مدت یک ماه برای برگشت حرکت می کنند.

?منبع: روش برخورد با زن

?مولف: محمدصدیق المنشاوی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن