مجلس و نمایندگان

استفاده از ظرفیت پارلمانی کشورهای اسلامی برای مقابله با سوئد

آوای سنت: عضو کمیسیون خارجی مجلس لزوم استفاده از ظرفیت پارلمانی کشورهای اسلامی برای برخورد با دولت سوئد را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به توهین دولت و پلیس سوئد به قرآن کریم، گفت: غربی‌ها فهم نادرستی از آزادی بیان دارند و تعمدا این تفکر را ترویج می‌دهند و به باورها و مقدسات میلیاردها انسان در جهان یا به ادیان الهی توهین می‌کنند.

جهان آبادی در این خصوص افزود: باورهای دینی برای کسانی که معتقد به ارزش‌ها هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد و نتیجه این اتفاقات در کشورهای غربی واکنشی را از سوی جامعه دین مدار و معتقد به ارزش‌های دینی به همراه دارد که به منافع کشورهای اروپایی و کشورهایی که اقدامات غیراخلاقی و غیرمنطقی انجام می‌دهند، آسیب می‌زند،

در همین راستا بسیاری از جوامع مسلمان خواستند که سوئد در خیلی از کشورهای اسلامی باید سفارتخانه خود را تعطیل کند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به رشد افراط گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: به هر میزان که توهین و تحقیر نسبت به هر دینی افزایش یابد، در آن جامعه افراد منطقی‌تر و معقول‌تر به حاشیه می‌روند و افراد تندروتر و افرادی که به برخوردهای خشن و نظامی توجه دارند، رشد می‌کنند و این برای غربی‌ها و ما در جهان اسلام آسیب‌زا است.

جهان آبادی یاد آور شد: غرب با فهم نادرست و سوء استفاده از اصل ارزشمند آزادی بیان به این رفتارها دامن می‌زند، پیشتر هم انجام چنین اقدامات توهین آمیزی سابقه داشته است. بنابراین کشورهای اسلامی در قالب سازمان همکاری اسلامی باید نشست اضطراری را در سطح وزرای خارجه نشست برگزار کند، همچنین از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی و یا گروه‌های دوستی- پارلمانی استفاده و این عمل را محکوم کنیم.

این عضو کمیسیون خارجی مجلس تصریح کرد: محکومیت عام و واکنش فراگیر افکار عمومی نسبت به غربی‌ها و خصوصا سوئدی‌ها نشان می‌دهد که این رفتارها تا چه میزان برای جامعه بشری خطرناک و غیرقابل تحمل و دارای آثار سوء برای امنیت غربی‌ها و جوامع مسلمان دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن