مجلس و نمایندگان

افت تحصیلی ۸۵ درصدی دانش آموزان سراوانی

لزوم چاره اندیشی مسئولان

آوای سنت : نماینده مردم سراوان، مهرستان و سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی از افت تحصیلی ۸۵ درصدی دانش آموزان در برخی از مناطق حوزه انتخابیه خود خبر داد.

ملک فاضلی در طی گفتگویی، اظهار داشت: به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و وضعیت نامناسب نیروهای خرید خدمتی، ساعتی و نهضتی شاهد افت تحصیلی ۸۵ درصدی دانش آموزان در برخی از مناطق حوزه انتخابیه سراوان، سیب، سوران و مهرستان در شرق سیستان و بلوچستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان این روزها با مشکلات زیادی روبرو هستند، افزود: افت تحصیلی دانش آموزان مدارس مناطق دور افتاده و صعب العبور به دلیل کمبود نیروی متخصص موجب شده تا امکان راهیابی جوانان این مناطق به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به خوبی میسر نشود.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود کلاس‌های چند پایه در مقطع ابتدایی و مدارس ضمیمه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان یکی از مهمترین عوامل افت تحصیلی دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و با وجود محدودیت‌های کرونایی، دانش آموزان سیستان و بلوچستانی نیازمند استفاده از سامانه شاد هستند، گفت: در این شرایط به دلیل مشکلات زیرساختی و محرومیت مردم موضوع گوشی‌های هوشمند و اینترنت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

فاضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مناطق شهری سراوان فقط ۱۰ درصد دانش آموزان از اینترنت و سیستم شاد برخوردار هستند، تصریح کرد: با توجه به این شرایط قطعاً دانش آموزان در مناطق محروم دچار عقب ماندگی تحصیلی می‌شوند از همین رو آموزش و پرورش باید در این خصوص چاره‌ای بیاندیشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن