مجلس و نمایندگان

انتقاد از کمبود معلم در برخی از مدارس کشور

آوای سنت: نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، عدم تامین معلم برای برخی مدارس کشور در ابتدای سال جاری تحصیلی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت، دکتر شیوا قاسمی پور با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی در نشست کمیسیون در خصوص اعمال ماده دویست و سی و چهار آیین نامه داخلی برای موضوع کمبود معلم، گفت: سئوالات در این خصوص همچنان بی جواب مانده و دولت نمی‌تواند مسئله کمبود معلم را کتمان کند.

وی ضمن اشاره به بررسی تقاضای اعمال ماده دویست و سی چهار آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم تامین نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان اداری استخدامی کشور، عنوان کرد: در نشست اخیر کمیسیون آموزش، وزیر آموزش و پرورش حضور داشت، ولی رئیس سازمان اداری و استخدامی حضور به عمل نیاورد و معاونان وی در جلسه حاضر شدند!

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله کمبود معلم، مسئله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد. در سراسر کشور کلاس ‌های درسی وجود داشت که پس از گذشت سی الی چهل و پنج روز از شروع سال تحصیلی معلم نداشتند!

سئوال اصلی از سازمان استخدامی و وزیر آموزش و پرورش این بود که چه کسی پاسخگوی زمان هدر رفته !‌‎هایی است که فرزندان این کشور بدون معلم سپری کرده‌اند

قاسمی پور در این خصوص ادامه داد: یکی از سئوالات مطرح شده این بود که چرا بیست و هشت هزار داوطلب پذیرفته شده در آزمون استخدامی بدون یک روز گذراندن دوره آموزشی در کلاس‌های درس حاضر شده و دوره های مهارت معلمی را ندیدند و چرا بسیاری بدون تخصص مرتبط خود در کلاس های درس حاضر می ‌شوند!

ضمنا یکی دیگر از موضوعات مطرح شده این بود که چرا کد استخدامی معلمان مهرآفرین هنوز پس از گذشت یک سال صادر نشده است!

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نهایتا با پیشنهاد رئیس کمیسیون مقرر شد که یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع این توضیحات نسبت به ارجاع این پرونده به صحن و قوه قضاییه تصمیم گیری شود. ما به دنبال دفاع از حق مردم با استفاده از ابزارهای قانونی هستیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن