مجلس و نمایندگان

انتقاد رحیمی جهان آبادی از توقف پروژه گازرسانی به تایباد

آوای سنت: نماینده تایباد در مجلس یازدهم ضمن انتقاد از برخی رفتارهای دوگانه و جهت دار توسط برخی افراد، از پیگیری پرونده منطقه آزاد دوغارون تا رفع کامل ایرادات وارده بر آن خبر داد.

به گزارش آوای سنت، جلیل رحیمی جهان آبادی در رد برخی شبهات پیش آمده در خصوص تعطیلی پروژه گاز رسانی به تایباد و دهستان “کرات” با اشاره به این مطلب گاز رسانی در حوزه انتخابیه تایباد، تربت جام، باخرز و صالح آباد طی سال های گذشته با حجم بی نظیری ادامه دار بوده است، گفت: پیگیری های ما در مورد پروژه گاز رسانی به مناطق مختلف حوزه به صورت بسیار مستمر و جدی دنبال شده است به نحوی که از وزیر نفت در خصوص رها شدن پروژه گاز رسانی به دهستان کرات از سوی پیمانکار توضیح خواسته شد و نهایتا با فسخ قرار داد پیمانکار مورد نظر، اقدام به انغقاد قرارداد جدید کردیم تا هیچ خللی در کار ایجاد نکند.

وی ایجاد مشکل در انتقال گاز به تایباد را در ضعیف بودن فشار آن خواند و افزود: ما پیشتر اقداماتی را به لحاظ برطرف کردن نواقص فنی پیرامون بهبود فشار گاز در این شهرستان انجام دادیم، لیکن مقرر گردید اصلاحات فنی به طورکامل اعمال شوند، زیرا امکان دارد که طی فصل سرما با قطعی گاز در برخی از روستاها مواجه شویم. اخیرا طی صحبت های بعمل آمده با وزارت نفت و مسئولین ذیربط در استان، مشخص شد که یک خط انتقال گاز در استان قم سرمنشا کمبود گاز در استان خراسان رضوی و حوزه تایباد است و مسلما این مشکل طی مراحل بعدی رفع خواهد گردید. نهایتا ایراد برخی نسبت به عملکرد اینجانب و عدم رسیدگی کافی به این موضوع کاملا بی اساس می باشد.

جهان آبادی نقش نماینده مجلس در همه پروژه های گاز رسانی را تاثیرگذار دانست و یادآور شد: اینکه در زمان انجام کامل پروژه آن را به دولت نسبت داده و به محض ایجاد اشکال در کار، نماینده مجلس را مقصر اصلی بشناسند با واقعیت امر مطابقت نمی کند و نباید با این دید به قضیه نگاه کرد. مجلس ابزار نظارت کافی برای اعمال قانون در اختیار دارد و اگر اهمالی در پروژه گاز رسانی به چشم بخورد، مسئولین وزارت نفت را مقید به رسیدگی تا حصول نتیجه کامل خواهیم کرد.

این عضور کمیسیون سیاست خارجی مجلس یازدهم پیگیری اخذ مجوز برای منطقه آزاد دوغارون در پنج سال گذشته را قدم به قدم توصیف کرد و عنوان نمود: ما در این راستا از دبیرخانه منطق آزاد و همچنین دولت دهم مصوبه داریم.

مجلس گذشته نیز منطقه آزاد دوغارون و سرخس را تصویب کرد، اما شورای نگهبان به دلیل ارسال تصویب سه منطقه در یک لایحه به موضوع ایراد گرفت و بدین جهت بنده طی اولین جلسه فراکسیون اهل سنت مجلس با رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم، با ایشان درخصوص موضوع منطقه آزاد گفتگو کردم. نهایت سعی ما بر این است که در اقدام بعدی با تفکیک مناطق از یکدیگر ایرادات وارده را حل و فصل کرده و پرونده منطقه آزاد دوغارون را از تصویب نهایی بگذرانیم.

جهان آبادی رفع ایراد و فعال شدن منطقه آزاد دوغارون را تنها راه ایجاد اشغال در نواحی مرزی به جهت جذب سرمایه گذاری، ایجاد توسعه پایدار و محرومیت زدایی برشمرد و تصریح کرد: اینکه برخی ها به قصد تخریب اینجانب، مسئله افزایش قیمت زمین و ملک را پیش می کشند هیچ ارتباطی با پرونده منطقه آزاد دوغارون ندارد و بالارفتن قیمت زمین و ملک یک موضوع کشوری به حساب می آید. کسانی که امروز ادعاهای خلافی را در بین مردم مطرح می کنند، وقت گذاشته و فاصله ده کیلومتری بین تایباد تا مرز منطقه آزاد را مورد بازدید قرار داده و ببینند که در آنجا چه اقداماتی انجام شده است.

مرز متعلق به مردم می باشد و تعدادی افراد انحصار طلب بر اساس شناختی که از پیشینه رفتاری آنها موجود است، انتظار دارند نماینده مجلس تابع نظرات ایشان حرکت کند که در عمل چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن