مجلس و نمایندگان

انتقاد نماینده سنندج از سوءمدیریت مدیران شهری در روزهای برفی

آوای سنت: نماینده سنندج و کامیاران در مجلس ناکارآمدی مسئولان شهری را مورد انتقاد شدید خود قرار داد.

به گزارش آوای سنت به دنبال بارش برف سنگین طی هفته گذشته و نبود کیفیت در ارایه خدمات شهری از سوی شهرداری و نهادهای خدمات رسان سنندج، جمعی از مردم مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و خواستار استعفای شهردار آن شدند.

در این راستا سید مهدی فرشادان ضمن انتقاد از نارضایتی ساکنین شهر سنندج در سوء مدیریت مسئولان ذی ربط گفت: مسدود بودن راه های روستایی ناشی از انباشت برف زیاد در مسیرهای ارتباطی، تعطیلی نانوایی ها در سنندج، کمبود و فرسودگی تجهیزات برف روبی و مکانیکی، متوقف شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، قطعی آب و برق در مناطق مختلف، انباشت برف در نتیجه عدم نمک پاشی در ورودی کوچه های شهری موجبات نارضایتی و واکنش مردم را به دنبال داشته است که ناشی از ضعف مدیریت ها می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که مدیریت بحران به معظلی بزرگ تبدیل شده است، اظهار داشت: متاسفانه مدیریت ناکارآمد شهرداری که حتی توانایی جمع آوری زباله ها و انجام عملیات شن پاشی و نمک پاشی در سطح شهر را ندارد به دلیل عدم پیش بینی آنها نسبت به بارش های اواخر هفته گذشته بوده است، لذا کاری کردند که این نعمت الهی تبدیل به یک خاطره بد در ذهن مردم شود. ثابت شد که برخی از مسئولان تجربه کافی برای مقابله با بحران های اینچنینی را ندارند. تلاش ما بر این است که از طریق مکاتبه با وزارت کشور و وزیر راه و شهر سازی دستگاه های جدید و نو را جایگزین عدوات کهنه و فرسوده نماییم.

فرشادان یادآور شد: متاسفانه شهرها و برخی روستاهای صعب‌العبور این استان در آستانه یک بحران انسانی قرار گرفته اند، بطوریکه اگر تصمیم فوری و دستور ویژه اتخاذ نشود، بدون تردید تبعات آن فاجعه‌بار و جبران‌ نشدنی خواهد بود.

کمبود آرد و آذوقه و عدم دسترسی روستاییان به شهرها موجی از نگرانی و انتقاد مردم روستاهای استان را بوجود آورده است. افزایش آمار تصادفات و تلفات در جاده های کردستان تا مادامی که کریدور شمال و جنوب متصل به چند استان کشور به اتمام نرسد تداوم خواهد داشت.

این نماینده اهل سنت یادآور شد: دیگر نمی توان با اسناد مرگ و میر وضعیت نامطلوب جاده های کردستان را توجیه کرد. واژگونی تانکر حامل مواد سوختی و برخورد آن با منازل مسکونی که اخیرا در شهر حسین آباد رخ داد همه مردم و مسئولین را در شوک فرو برد، زیرا پانزده شهروند در میان زبانه های آتش گرفتار شدند که چهارتن از آن میان به علت نبود امکانات آتش نشانی و نبود نیروهای امداد جان به جان آفرین تسلیم کردند. در آن حادثه ۳۰ واحد مسکونی و تعدادی از خودرو ها هم در آتش سوختند. اینگونه حوادث با ارسال پیام های همدردی قابل پیشگیری نبوده و تنها راه جلوگیری از حوادث مشابه تخصیص امکانات و بودجه کافی است. این شهر از درمانگاه شبانه روزی و امکانات پزشکی نیز محروم است و مردم به حق انتظار دارند تا مشکلات شان برطرف شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن