مجلس و نمایندگان

انتقاد نماینده مهاباد از ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت

آوای سنت: نماینده مردم مهاباد در مجلس کار گروه اقتصادی معرفی شده از سوی رئیس دولت را فاقد توانمندی لازم خواند.

به گزارش آوای سنت، جلال محمود زاده ضمن انتقاد از افزایش بی رویه قیمت کالاهای ضروری طی روزهای گذشته گفت: مردم تحمل‌شان کم شده و جامعه متوسط به پایین تحت فشار است. از کسانی که در بدنه دولت هستند و از جامعه خبر ندارند دعوت می‌کنم به صورت ناشناس در بازار خرید کرده و ببینند که وضعیت چگونه است. امروز جنسی خریداری می‌شود تا فردا صبح سی درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند و این قابل تحمل نیست. مردم نجیب ایران تا امروز تحمل کرده ‌اند. زمانی که آقای رئیسی مسئولیت بر عهده گرفت پراید صد و بیست و هشت میلیون تومان بود و امروز به دویست و هفت میلیون تومان رسیده است.

یک کیلو قند از دوازده هزار تومان طی ۹ ماه به بیست و پنج هزار تومان رسید. این ‌ها آمار هستند، شعار نیستند. بحث ریالی است و کسی نمی‌تواند انکار کند. بله ما هم می‌دانیم کالاها در دنیا هر سال یک درصدی افزایش قیمت پیدا می‌کند، اما نه اینکه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته باشند و تمامی این نقدها به سوءمدیریت و ضعف دولت باز می‌گردد.

وی افزود: دولت نتیجه‌ هر کار غیر کارشناسی‌اش را به قاچاق متصل می‌کند، همین حالا در بحث گرانی آرد می‌گوید از کشور خارج می‌شود که کاملا غلط است، چنین چیزی وجود ندارد. مرزها تحت کنترل است و آرد هم به این راحتی از کشور خارج نمی‌شود و یا زمانی که روغن گیر نمی‌آید می‌گویند این هم قاچاق می‌شود. دولت برای این‌ که یک قدم رو به جلو بردارد و خودش را از این بار انتقادات خلاص کند، بهانه قاچاق را می‌آورد.

محمودزاده با اشاره به اجرایی نشدن وعده های داده شده در خصوص مسکن اظهار داشت: رئیس جمهور وعده داده بود که یک میلیون مسکن در سال ساخته خواهد شد. ۹ ماه از دولت گذشته است و تنها سه ماه به زمانی که این قول داده شده بود، مانده است، اما هنوز از آن یک میلیون مسکن، پنجاه هزار واحد هم آماده نکرده‌اند. نتیجه شصت درصد افزایش حقوق کارگری این شد که کارفرمایان بیشتر کارگرانی را که قانونا درخواست افزایش حقوق شان را داشتند، اخراج کردند. همین حالا تعداد زیادی از کارگاه‌ ها نیروهایشان را اخراج کردند و میلیون‌ ها شغل را از دست دادیم.

این نماینده مجلس یازدهم گروه اقتصادی معرفی شده از سوی رئیس جمهور را فاقد توانمندی و کارایی لازم دانست و عنوان نمود: همین مسئله باعث شد که اطلاعات غلط به رئیس جمهور داده شده و ایشان را به سمت و سویی ببرند که جامعه دچار مشکل شود. سابقه نداشته دولتی در سال اول کار خود با این میزان انتقادها مواجه باشد. بیشتر انتقاداتی که به دولت وارد می کنند به جا است. از روز نخست که آقای رئیس‌جمهور کابینه‌ اش را به مجلس معرفی کرد معتقدم بودم آن‌ طور که ایشان شعار می‌دادند کابینه‌ ملی و فراجناحی به مجلس معرفی نکرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن