مجلس و نمایندگان

اولویتها و دغدغه های نماینده خاش و میرجاوه

آوای سنت: عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم از احداث هنرستان دارالفنون در خاش و دوبانده شدن جاده های منتهی به زاهدان و ایرانشهر خبر داد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی در بیاناتی ضمن تشریح عملکرد هشت ماهه خود در مجلس شورای اسلامی گفت: طی این مدت بازدیدهای زیادی از سوی اینجانب و وزرای محترم از سطح شهرستان های مختلف حوزه انتخابیه صورت گرفت تا علاوه بر شناسایی مشکلات و آسیب ها در جهت حل و فصل آنها اقدامات لازم را به اجرا در آوریم.

وی افزود: برای توفیقات در وهله نخست خود را مدیون خدای متعال و سپس مردم حوزه می دانم و عهد کردم تمام تلاشم را برای خدمت به مردم بکار بگیرم. نگاه بنده به مسائل و مشکلات عمومی است و به هیچ یک از اقشار و اشخاص نگاه ویژه ندارم. کارگری و کارمندی را تجربه کردم. به سیستم اداری و امنیتی کاملا واقف هستم و با معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه آگاهی کامل دارم.

حسین زهی با بیان این مطلب که کلیه اقدامات انجام شده تا به اکنون توسط دستگاه‌های مختلف به اجرا در آمده اند، اظهار داشت: از مدیرانی که دغدغه کار و خدمت به مردم را دارند، قویا حمایت خواهم کرد‌. یکی از مهمترین مشکلات این حوزه مربوط به بخش کشاورزی است. در این راستا مایل هستم از معاون وزیر کشاورزی جهت بازدید از حوزه دعوت به عمل آورم. تقاضای بنده این است که مردم هر انتقادی را که وارد می دانند، به بنده منتقل نمایند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه با ناعادلانه خواندن سهمیه پزشکی در نظر گرفته شده برای حوزه انتخابیه یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در زابل، زاهدان و ایرانشهر متمرکز هستند که سهمیه خاش در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گنجانده شده است.

مدارس روستایی ما توان رقابت با دانش آموزان مدارس زاهدانی را ندارند. در زاهدان بین شش تا هفت مدرسه فرزانگان فعال است، اما در حوزه ما تنها یک مدرسه فرزانگان دایر می باشد. از این رو سطح علمی دانش آموزان زاهدانی با دانش آموزان این حوزه زمین تا آسمان فرق دارد. ما تلاش می کنیم قوانین در این باره را به اصلاح برسانیم تا دانش آموزان رقابت برابری داشته باشند.

حسین زهی ادامه داد: تاکید بر این است که در بحث استخدام ها به بومی گیری توجه شود. شهرها و روستاهای ما نیازمند استخدام نیروی های بومی هستند. تخصیص بودجه بیشر در بحث آموزش انتظاری است که از دولت می رود. خوشبختانه اخیر طرح ساخت پنج دارالفنون برای استان به تصویب رسیده است که از جمله ساخت دارالفنون هنرستان با هزینه پنجاه میلیارد که احزای هم اکنون در دست پیمانکار قرار دارد‌.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خاطر نشان ساخت: پروژه های آبرسانی ما از جمله دشت آبخوان و چاه احمد که قرار بود به صورت ایجاد مجتمع فعالیت نمایند از حدود شش و هفت به دلایل رکود اقتصادی متوقف شده بود که مقام معظم رهبری اجازه دادند اعتبار مجتمع های آبرسانی روستایی از محل بودجه صندوق توسعه فراهم شود. امید می رود تا مشکلات آب تا پایان سال مرتفع گردند. در بحث معضلات راه های جاده ای، با تعاملات به عمل آمده، اجرای طرح دوگانه کردن مسیر جاده به سمت زاهدان و ایرانشهر توسط شرکت زیر ساخت وابسته به معاونت وزیر راه و ترابری، شروع شده است و نوید روزهای بهتری را به مردم حوزه انتخابیه می‌دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن