مجلس و نمایندگان

بررسی تخلفات احتمالی محیط زیست در کمیسیون کشاورزی

آوای سنت: دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس از ورود نمایندگان خانه ملت به تخلفات احتمالی انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش آوای سنت، جلال محمود زاده درباره وقوع تخلفات احتمالی در سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: پیرامون این مسئله در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، اما هنوز کمیسیون کشاورزی به جمع ‌بندی خاصی در این زمینه نرسیده است و جلسه‌ای که منتهی به نتیجه خاصی شود، برگزار نکرده‌ایم، ولی آنچه مشخص می نماید این است که احتمالا برخی تخلفات اداری در سازمان محیط‌زیست به وقوع پیوسته که منجر به بازداشت بعضی افراد شده است.

کمیسیون کشاورزی مجلس در حال حاضر در حال تکمیل اطلاعات مربوط به وقوع تخلفات احتمالی در سازمان حفاظت محیط‌زیست است و وقتی اطلاعات ما در این زمینه کامل شود به صورت جدی به مساله ورود پیدا می‌کنیم، لذا امکان دارد که در جایگاه نظارتی مجلس از “علی سلاجقه” به عنوان رئیس سازمان محیط‌زیست برای ارائه توضیح درباره تخلفاتی که در سازمان تحت مدیریت ایشان رخ داده است، دعوت بعمل آوریم.

محمودزاده با بیان این مطلب که پیش از این کمیسیون کشاورزی مجلس جلساتی را برای بررسی عملکرد سازمان حفاظت محیط‌زیست با مدیران ارشد این سازمان برگزار کرده است، افزود: ما تا به امروز چند جلسه را با رئیس سازمان محیط‌زیست و معاونان ایشان برگزار کرده‌ایم و از قبل هشدارهای لازم را درباره روندهای مدیریتی ضعیف حاکم بر این سازمان در دوره کنونی داده بودیم.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌ زیست مجلس همچنین ادامه داد: متاسفانه در طول بیست ماه گذشته عملکرد سازمان حفاظت محیط‌زیست در حوزه‌ های مختلف ضعیف بوده است. رئیس این سازمان برخی از نیروهای توانمند را کنار گذاشته و ظاهرا برخی نیروهای متخصص نیز خودشان در حال خروج از این مجموعه هستند و به نوعی شاهد ریزش افراد متخصص در بدنه سازمان محیط‌ زیست می باشیم.

محمود زاده تاکید کرد: ما این مسائل را قبلا در جلسات مشترک ریاست سازمان محیط زیست انتقال دادیم و حتی به رئیس‌ جمهور نیز درباره ضعف‌های مدیریتی موجود در سازمان حفاظت محیط‌زیست تذکر داده بویم، اما به نظر می‌رسد رئیس آن سازمان در شیوه عملکرد خود در حوزه‌های مدیریتی و چینش افراد تجدید نظر نکرده و از همین رو بهتر است شخص رئیس‌جمهور به صورت جدی به این مساله ورود داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست، افراد کم‌ تجربه‌ای را در سمت‌های مدیریتی مختلف در سازمان محیط‌زیست به کار گرفته است و برخی از افراد منصوب‌شده توسط ایشان حتی از توانمندی‌های علمی مرتبط نیز برخوردار نیستند. همین مساله باعث شده است که بخش زیادی از نیروهای قدیمی، باسابقه و متخصص این سازمان انگیزه خود را از دست بدهند. در چنین شرایطی نیز اخیرا به دلیل وجود تخلفاتی در سازمان محیط‌زیست افرادی دستگیر شده‌اند.

محمود زاده تصریح کرد: بهتر است آقای رئیس‌جمهور قبل از این که مجلس بخواهد درباره وقوع تخلفات احتمالی در سازمان حفاظت محیط‌ زیست تحقیق و تفحص انجام دهد به موضوع ورود پیدا کرده و به این مساله خاتمه بخشد، وگرنه با توجه به این که سازمان حفاظت محیط‌ زیست به عنوان یک معاونت ریاست جمهوری به صورت مستقیم زیر نظر رئیس‌جمهور محترم قرار دارد، وقوع تخلفات احتمالی در این سازمان می‌تواند به پاشنه‌آشیل دولت تبدیل شود.

بنا بر این گزارش مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی خود، ضمن تایید خبر بازداشت دو مدیر متخلف در سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دو نفر – مدیرکل بازرسی سازمان محیط‌زیست و مشاور ارشد علی سلاجقه (رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست) و همچنین دبیر دبیرخانه شورای عالی مناطق حفاظت‌شده سازمان محیط‌زیست- در این زمینه متهم هستند. این دو نفر اتهامشان اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع است. پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است. نفر اول این پرونده جلب شده و با قرار تامین وثیقه و صدور قرار قبولی وثیقه آزاد شده است. اتهام نفر دوم پولشویی و منع تصدی بیش از یک شغل بوده که پس از جلب و دلالت و صدور قرار وثیقه و قرار قبولی وثیقه آزاد است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن