مجلس و نمایندگان

تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات

نمایندگان مجلس در مورد صلاحیت های شوراها نقشی ندارند

آوای سنت: عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم بر انتخاب افراد توانمند و شایسته در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری تاکید کرد.

به گزارش آوای سنت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات خردادماه، میزان مشارکت مردم در این دوره را مهم تر از ادوار گذشته دانست و گفت: باید از همه مشوق ها بکار گرفته شوند، تا مردم سرنوشت منطقه و کشور را رها نکنند.‎

در مساله انتخابات، هیات های نظارت طبق قانون فقط افرادی که در استعلامات قانونی مواردی داشته اند را رد نموده است. به عنوان مثال در بحث استعلام داوطلبین شوراها می توانم بگویم که هیچ یک از اشخاص ثبت‌نام کننده توسط هیات نظارت در تربت جام یا هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه بدون این مساله رد نشده اند، مگر آنکه استعلام امنیتی و اطلاعاتی آن فرد منفی آمده باشد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده رد صلاحیت افراد در استان ها انجام شده و تایید مجدد یا رد داوطلبین هیچ ربطی به نماینده مجلس ندارد، اما افرادی هستند که با اطلاع از مفاد مندرج در پرونده خود، این امور را به نماینده منتسب می نمایند که اوج بی تقوایی است.

در حوزه انتخابی اینجانب انتساب رد افراد به هیات نظارت شهرستان و شخص نماینده نادرست بوده و افرادی که این دروغ ها را منتشر می کنند افراد غیر مطلع یا مغرض هستند.

جهان آبادی با تاکید بر این مطلب که همه کاندیداها برای اینجانب عزیز و محترم هستند عنوان نمود: بنده هرچه رای مردم باشد، قبول دارم، انتساب لیست و افراد به مجموعه نماینده صحت ندارد، نماینده مردم هیچ لیستی برای انتخابات شوراها نداشته و ندارد اما تلاش می کند عدالت، انصاف و تخصص گرایی در شکل گیری میثاقی فراگیر رعایت شود، اگر ائمه محترم‌ جمعه برای هر اجماعی، مشورتی از نماینده بخواهند قطعا به اجماع کمک خواهد شد.

به همه فعالان توصیه دارم رضایت مردم، طیف های قومی،سیاسی و کاندیدا را جلب نمایند و ناکارمدی در شکل گیری میثاق عادلانه و فراگیر را به نماینده منتسب نکنند.

نماینده تایباد، باخرز و صالح آباد یادآور شد: به عموم توصیه می کنم از انتخابات گذشته مجلس درس بگیرند و اجازه دهند اگر میثاق و ائتلافی قرار است شکل بگیرد با رضایت کاندیدا ، مردم و معتمدین همه طیف ها باشد تا وحدت مردم رعایت وحقوق مردم و کاندیدا پایمال نگردد.

نماینده نه لیستی دارد نه کاندیدایی، اما قطعا اگر حقوق مردم نادیده گرفته شود و افراد بخواهند شوراها را محل سهم خواهی و حذف متخصصان قرار دهند، تشتت می شود و تفرقه و تشتت به نفع جامعه نیست، پس رعایت عدالت و رضایت مردم مهم است.

جهان آبادی در خصوص کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طی روزهای آتی رایزنی با علما، نخبگان و بزرگان اهل سنت ایران و فراکسیون اهل سنت در مجلس انجام خواهم داد تا مطالبات جامعه ما دیده شود، اما نهایتا پیرو اجماع و نظر جامعه اهل سنت ایران هستم و تلاشم می کنیم با رعایت مصالح کشور و نظام و مردم و تامین مطالبات جامعه به یک تصمیم و جمع بندی مناسب رسیده و اجرایی نماییم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن