مجلس و نمایندگان

توزیع ناعادلانه خدمات بهداشتی در خراسان شمالی

ضرورت توجه به مناطق محروم در خراسان شمالی

آوای سنت: نماینده مجلس یازدهم از توزیع ناعادلانه خدمات بهداشت و درمان در منطق محروم خراسان شمالی انتقاد کرد.

به گزارش آوای سنت محمد وحیدی با اشاره به کمبود امکانات بهداشتی در بخش های مختلف خراسان شمالی گفت: مناطق محروم خراسان شمالی از توزیع ناعادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در رنج بسر می برند.

وی با اشاره به اینکه مراکز شبانه روزی در شهرستان راز و جرگلان، مانه، سملقان و گرمه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بسیار اندک است، افزود: یکه‌سعود، باغلق، غلامان، محمد آباد، پیش قلعه، گرمه، ایور، درق و… فاقد مراکز شبانه روزی هستند و پزشکان در مراکز بهداشتی – درمانی به صورت چند ساعته کار می‌کنند که برای رفع این مشکل تاکنون کاری جدی انجام نشده است.

وحیدی در این گفتگو از آمادکی افراد خیر برای تامین تجهیزات درمانی خبر داد و افزود: با وجود اعلام آمادگی از سوی افراد خیر برای تامین تجهیزات مرکز بهداشتی – درمانی، موافقت‌ های لازم برای تحقق این کار اساسی انجام نشده است که از جمله آن می توان به مرکز درمانی شهر یکه ‌سعود به عنوان مرکز بخش جرگلان نام برد.

نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان ۱۷۰ هزار جمعیت وجود دارد، اظهار داشت: با وجود آمار جمعیتی بالا در این شهرستان‌ها تنها ۳۲ تخت بیمارستانی وجود دارد و این نشان از ضعف حوزه‌های درمانی در این شهرستان‌ها است.

یکی از شهرستان‌های استان با جمعیت حدود صد و پنجاه هزار نفر تنها ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد و چه کسی پاسخگوی این بی‌عدالتی است؟!

وحیدی با انتقاد از عملکرد جزیره ای در حوزه‌های درمانی و بهداشتی استان متذکر شد: نیاز است که معاونت درمان این ضعف را پوشش دهد، اما متاسفانه در حال حاضر این همکاری به خوبی انجام نشده و معاونت‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می کنند. لازم می دانم که مدیریت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات لازم را با اقتدار انجام دهد.

نماینده راز و جرگلان اولویت اصلی در آزمون را تامین نیرو در مناطق محروم دانست و تاکید کرد: باید در استفاده از ظرفیت‌های و پتانسیل های بومی استان برنامه ریزی مدون بعمل آید. در خصوص کمبود امکانات بهداشتی بسیاری از مسئولین پاسخگو هستند. توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی از وظایف مدیران مربوطه است و عدم انجام این امر به نوعی ترک مسئولیت محسوب می‌شود.

وحیدی ضمن تشریح شرایط در وضعیت کرونایی خاطر نشان ساخت: اگر خدمات درمانی در منطق مختلف عادلانه باشد، مدیریت ها در کنترل بیماری کرونا بهتر خواهند شد و این امر می‌تواند برای ساکنان مناطق مختلفت استان، گره‌گشا باشد. وزارت بهداشت و درمان در توزیع عادلانه خدمات بهداشت و درمان، نظارت دقیق تری اعمال نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن