مجلس و نمایندگان

خسارت طوفان شاهین در سیستان و بلوچستان

آوای سنت : نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اثر طوفان حاره ای شاهین برخی از راه های مواصلاتی روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تخریب و برق آن ها قطع شده است.

معین الدین سعیدی در طی گفتگویی با اعلام این خبر گفت: در روز های اخیر شاهد ورود سامانه خاص آب و هوایی به جنوب استان سیستان و بلوچستان بودیم که مهمترین پیامد آن طوفان حاره ای شاهین بود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر،کنارک و قصرقند در مجلس یازدهم ادامه داد: طوفان شاهین شهرستان های دشت یاری، چابهار،بریس، کلدان، ریمدان و پسا بندر را در نوردید که  باعث  تخریب برخی از راه های مواصلاتی و قطع برق روستاها شد.

وی افزود: بر اثر طوفان شاهین متاسفانه شش نفر از صیادان منطقه پسا بندر که برای نجات لنج یکی از اهالی این روستا در شرایط طوفانی  به دریا رفته بودند،کشتی حامل این عزیزان می شکند و در نهایت غرق می شوند؛ تلاش برای جستجو اجساد آن ها توسط نیروهای امدادی همچنان ادامه دارد.

سعیدی بیان کرد: شهرستان های دشت یاری،چابهار،بریس،کلدان، ریمدان و پسا بندر  دچار خسارت های زیادی شدند و تاکنون برق آن ها وصل نشده است؛در حال حاضر هیچ فضایی برای جابجایی حادثه دیدگان وجود ندارد و  امکانات لجستیکی موجود در استان سیستان و بلوچستان پاسخگوی نیاز مردم در شرایط بحرانی نیست.

وی تصریح کرد:  این در حالی است که جنوب سیستان و بلوچستان هر ساله دچار چنین چالش هایی می شود اما زیر ساخت های متناسب  برای مدیریت بحران های طبیعی  تاکنون در استان ایجاد نشده است ؛با توجه به بحران های متعدد در سیستان و بلوچستان بودجه سازمان مدیریت برای این استان کفاف نمی دهد که این موضوع باعث سخت شدن زندگی مردم منطقه پس از رخ دادن حوادث طبیعی خواهد شد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: با توجه به آنچه گفته شد ضرورت دارد تا اکیپی برای ارزیابی خسارات وارد شده به منطقه طوفان زده اعزام شوند و برآورد دقیقی از میزان خسارات وارده و نحوه جبران داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن