مجلس و نمایندگان

دولت لایحه ارتقای معیشت مرزنشینان را تقدیم مجلس کرده است

آوای سنت : نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقاء معیشت مرزنشینان را به مجلس ارائه کرده که در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود اما یکی از طرح‌ها رونق گردشگری مرزنشینی است.

بهزاد رحیمی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح  با اشاره به اینکه پیگیر بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی از اولویت برنامه همه مسئولان استان و شهرستان قرار داشت، افزود: با بسته‌شدن بازارچه‌های موقت مرزی مردم انتظار داشتند که برنامه و  طرحی جایگزین شود که این امر محقق نشد و معضلی بزرگ برای مرزنشینان ایجاد کرد.

وی عنوان کرد: اگرچه دولت خدمات شایانی به مرزنشنیان در زمینه‌های عمرانی و خدماتی ارائه کرده اما این خدمات کمکی به سفره خالی مردم نکرد و انتظار داشتند که از برکات مرز بهره‌مند شود.

رحیمی افزود: در دولت سیزدهم شاهد رویدادهای بزرگ رسمی‌شدن مرز سیرانبند بانه، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بودیم که به اشتغال پایدار و توسعه مبادلات و مرودات مرزی کمک می‌کنند که برای رونق بیشتر نیاز به تامین زیرساخت‌ها دارد که در آینده فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: مرز ناموس یک کشور است و هیچ کس حق ندارد از خط قرمزها گذر کند و باید برای ورود به کشور اجازه داشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه وجود مرزها و خط قرمزها نباید باعث شود که مردم از برکت مرزها محروم شود خاطرنشان کرد: زمانی مرزنشنیان بانه زیر شدیدترین بمب باران‌ها حمله‌های رژیم بعثی از مرزها حراست و پشتیبانی کردند اکنون باید از مزایای آن برخوردار شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی بانه علاوه بر تولید کالاهای مختلف زمینه را برای اشتغال پایدار بیش از یک هزار نفر فراهم کردند و با راه‌اندازی واحدهای تولید دیگر برای بخش دیگری از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت لایحه ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقاء معیشت مرزنشینان را به مجلس ارائه کرده که در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود اما یکی از طرح‌ها رونق گردشگری مرزنشینی است.

هنگه ژال بانه بازارچه موقت مرزی

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن