مجلس و نمایندگان

راهکارهای گسترش مناسبات ایران و ارمنستان در نگاه نماینده اهل سنت مجلس

آوای سنت: نماینده اهل سنت مهاباد از تکمیل جاده ترانزیتی ایران و ارمنستان توسط پیمانکاران دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آوای سنت جلال محمود زاده ضمن تشریح مراحل تکمیل جاده ترانزیتی ایران با ارمنستان از سفر آتی رئیس مجس ملی ارمنستان به کشور سخن به میان کشید و گفت: در سفر اخیر گروه دوستی میان دو کشور مقرر شد تا تجار ایرانی بتوانند در این کشور فعالیت بیشتری کرده و محصولات کشاورزی به سهولت به ارمنستان و از آنجا به اروپا انتقال یابد. برای تسهیل در این امر و طی جلسه مشترک با وزرای دو کشور در خصوص توسعه تجارت میان ایران و ارمنستان و همچنین تکمیل و احداث جاده ترانزیتی بحث شد. هم اکنون جاده ترانزیتی ایران و ‌ارمنستان با حضور پیمانکاران‌ ایرانی و ارمنی به طول سی کیلومتر در حال احداث و اصلاح مسیر بوده و بیست کیلومتر آن نیز آماده است.

محمود زاده با اشاره به اهداف سفر به ارمنستان اظهار داشت: گروه دوستی مجلس شورای اسلامی و مجلس ملی ارمنستان در چند روز گذشته در ارمنستان نشست هایی را برگزار کردند. طی روز نخست در شهر ایروان با رئیس مجلس، اعضای گروه دوستی پارلمانی و سایر مسئولین مربوطه از جمله رئیس کمیسیون دائمی و روابط خارجی مجلس ملی ارمنستان جلسه‌ای تشکیل و مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات بین دو کشور به ویژه در موضوعات اقتصادی مورد گفتگو قرار گرفت.

نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در اینباره ادامه داد: از سوی دیگر در جلسه اعضای گروه دوستی مجلس شورای اسلامی به همراه سفیر کشورمان در ایروان مطالب متعددی در رابطه با توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی بین دو کشور مطرح کرده و درباره صادرات محصولات کشاورزی به کشور ارمنستان و از این کشور به کشورهای اروپایی مباحثی صورت گرفت. در این جلسات همچنین راهکارهای مبادلات اقتصادی و کشت محصولات مختلف کشاورزی، فعالیت در زمینه شیلات و دامپروری به بحث و بررسی گذاشته شدند.

محمود زاده سفر نمایندگان گروه دوستی ارمنستان به ایران و گفتگو با کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله کشاورزی را قطعی خواند و عنوان نمود: مقرر شد سفرهای دو جانبه ادامه یابد. بعلاوه تمهیداتی اندیشیده شده است تا تجار ایرانی در ارمنستان بتوانند فعالیت بیشتری کرده و محصولات کشاورزی به سهولت به ارمنستان و از آنجا به اروپا انتقال یابد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن