مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

روایت یک محقق اهل سنت از ایثارهای یک نماینده

دکتر امینی فرد مردی از جنس خدمت

آوای سنت: دکتر محمد نعیم امینی فرد نماینده اهل سنت دوره دهم از حوزه انتخابیه ایرانشهر و سرباز در استان سیستان و بلوچستان بود.
وی با کسب ۷۶،۵۵۵ از مجموع ۲۵۰،۲۸۳ رای توانست به مجلس فعلی راه پیدا کند.
مرحوم دکتر امینی در طول دوران خدمت خود و تا پیش از سانحه تصادف در پانزدهم دی ماه سال ۹۸ که منجر به درگذشت ایشان گردید بنا به گفته اهالی آن حوزه انتخابیه خدمات تاثیر گذاری را از خود برجای گذاشت.

محمد صدیق دهواری محقق و پژوهشگر اهل سنت بلوچ طی گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این نماینده فقید با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های دکتر امینی و با گریزی به خدمات انجام شده در حوزه مذکور می گوید: هنوز با گذشت نزدیک به چهار ماه از درگذشت شهادت‌گونه دکتر امینی، دعای مردم را در مجالس گوناگون از خدمات و بزرگ‌منشی وی در علم پزشکی و طبابت یاد می‌کنند، می شنویم. دکتر نعیمی به حق فراتر از حداقل‌های اخلاق پزشکی به نیازمندان جامعه کمک و مساعدت می‌نمود و چه بسا عمل‌های سختی را نیز با طیب خاطر رایگان انجام می‌داد.

دکتر امینی گر چه آخرین سال‌ها و روزهای زندگی را در کسوت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی برای خدمت‌گزاری برگزید. ولی هرگز رسالت و وظیفه اصلی خویش که همان طبابت در رشته سخت و حساس چشم‌ پزشکی بود را فراموش نکرد و در همان روزی که آسمانی شد به مداوای بیمارانی پرداخت که چشم امید به او بسته بودند. او قصد داشت مسیری به طول سیصد کیلومتر را به‌صورت زمینی طی کرد تا سپس با شرکت در کمسیون تلفیق اندک اعتباری را جذب نموده و قطره‌ای از محرومیت منطقه را کاهش بخشد.

دکتر محمد نعیم امینی فرد در واقع دچار حادثه‌ای شد که یک ماه پیش‌تر در تریبون مجلس از کشته شدن نخبه ها کشور و حوزه به دلیل نبود زیرساخت‌ها و تصادفات سخن گفته بود. بنده تصور و گمان نمی‌کردم روزی برسد که در رثا و فراق شخصیتی سخن بگویم که شهید راه خدمت لقب گرفت و نام و یادش در تاریخ بلوچستان جاودانه ماند.

شخصیتی که در راه خدمت به مردم و محرومان جامعه مدام در حال رفت و آمد بود و لبخند زیبا، متانت، حجب وحیا و سختکوشی اش نوید شهادتی را می داد که به ذهن کمتر کسی می رسید.

وی فرزند پدری بود که علی‌رغم پذیرفته شدن در رشته‌هایی که می‌توانست او را از نظر مادی و معنوی تأمین نماید، راه معلمی را برگزید تا فرزندی تربیت نماید که با رتبه عالی در دانشگاه شهید بهشتی در رشته پزشکی پذیرفته شود و مردم قدردان نیز آن‌گاه‌ که دار فانی را وداع گفت با تشیع جنازه باشکوه که در نوع خود بی‌نظیر بود وداعی آسمانی و تاریخی با او نمودند و هزاران نفر از دور و نزدیک از کسانی که با او حشر و نشر داشتند و اشخاصی که نام نیکش را شنیده بودند با حضور در تشییع جنازه و انجام دعا، یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

دکتر محمد نعیم امینی فرد پیش از پایان یافتن مدت قانونی نمایندگی توانست فراتر از نگاه قومیتی و مذهبی خدمات ارزنده‌ای به استان نموده و با کسب اعتماد نمایندگان استان در تمام طول دوره به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب و تبدیل به برند استان شود.

او نه‌ تنها یک ‌چشم پزشک و یک نماینده، بلکه جامعه‌شناسی مسلط به مسائل و مشکلات جامعه‌اش بود و در راه تحقق حقوق شهروندی کوشید. بخش ناگفته و پنهان زندگی وی امروزه در کلیپ‌ها و مصاحبه‌ها و رسانه‌های مجازی یکی پس از دیگری منتشر می‌شود. در حقیقت پرونده اعمال، نیکی‌ها و حسنات او بسته نشده است و مراسم ترحیم او در تهران با حضور شاگردانش خود گواهی بر این ادعای بنده می باشد.

فرمایش زیبای پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم است آنگاه‌ که انسان از دنیای خاکی به سرای باقی منتقل می‌شود، همه اعمال و رفتار و کردارش قطع و پرونده‌اش بسته می‌شود، جز در سه مورد صدقه جاریه، علمی که دیگران از آن بهره‌مند شوند و فرزند نیکوکاری که برای او دعای خیر نماید.

امید دارم پروردگار جهانیان این سه مورد را در پرونده اعمال شهید راه خدمت همچنان تا قیام قیامت تداوم بخشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن