مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

سخنان رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس درباره فرایند حمایت از آیت الله رئیسی

مطالبات و مشکلات مناطق اهل سنت نشین به رئیسی ارائه شد

آوای سنت: نماینده مردم مهاباد فرایند تصمیم گیری فراکسیون اهل سنت برای حمایت از سید ابراهیم رئیسی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، جلال محمود زاده با دعوت از مردم برای حضور پر شور در انتخابات جمعه آینده گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر برای مهاباد بسیار تعیین کننده است، ولی در انتخابات شوراها از هیچ شخص و یا افرادی حمایت نمی‌کنم. اینجانب عقیده دارم انتخاب افراد اصلح برای تصدی این مقام بسیار ضروری است و به رأی مردم و افراد منتخب احترام می‌گذارم.

وی افزود: از زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی برای اینکه هیچ شبهه‌ و یا سوءبرداشتی صورت نگیرد، در هیچ ستادی حضور نیافته و از هیچ فرد و یا اشخاصی حمایت نکرده‌ام.

ضمن آنکه طی این مدت از هیچ یک از کاندیداهای شورای شهر مهاباد بصورت ضمنی و یا مستقیم حمایت نکرده ام. مسلما شهروندان در انتخاب کاندیدای مد نظرشان آزادی کامل دارند و حضور دوستان و خویشاوندان اینجانب در ستادهای تبیلغاتی کاندیداها به معنای تایید و حمایت بنده از هیچ کاندیدایی نمی باشد.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم درباره فرایند جمع بندی این فراکسیون در حمایت از آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری عنوان نمود: از پیشتر مقرر شده تا اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس پس از انجام شور و مشورت، نامزد مورد حمایت جامعه اهل سنت را که دارای راهکار و برنامه مدون برای رفع مشکلات مشکلات مناطق سنی نشین داشته باشد، انتخاب و طی بیانیه ایی رسمی اعلام کنند.

لذا در دیدار با نامزدهای انتخاباتی مباحث زیرساخت‌های مناطق سنی‌نشین، توسعه مناطق قومی مذهبی، بررسی اشتغال جوانان اهل سنت، به کارگیری مدیران ارشد اهل سنت در پست‌های کلیدی، تقویت مرزها و بازارچه های مرزی، کولبری، بیکاری، دیدگاه های امنیتی به این مناطق بحث و بررسی و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی هم برای رفع مشکلات زیر ساختی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی این مناطق دریافت شد.

محمود زاده با اشاره به مناظرات انتخاباتی رئیس‌جمهور یادآور شد: در این مناظرات مطالبات اقوام و ادیان مطرح نگردید، بلکه چند نفر از نامزدهای انتخاباتی به صورت گذرا در خصوص بکارگیری نیروهای توانمند قومی و مذهبی در دولت آینده صحبت کردند، اما بحث های جدی و چالشی در این خصوص به میان نیامد.

در واقع یکی از ایرادهایی وارده مناظره وارد این بود که هیچ کدام از کاندیدای انتخاباتی برنامه مدونی در خصوص مطالبات اقوام و ادیان و مناطق قومی مذهبی مطرح نکردند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ضمن برشمردن مشکلات این مناطق ادامه داد: مشکل اشتغال در برخی از این مناطق قومی مذهبی پررنگ است و  تقویت دیدگاه های امنیتی نیز هنوز وجود دارد. از دولت جناب روحانی انتظار داشتیم که دیدگاه های امنیتی مناطق قومی مذهبی کاهش پیدا کند، تا این امر سبب توسعه زیر ساخت های اقتصادی در منطقه و ایجاد اشتغال شود، لیکن متاسفانه این اتفاق روی نداد و در حال حاضر مرزها و بازارچه‌های مرزی تعطیل هستند. همچنین شرکت های تعاونی شغل طاقت فرسای کولبری نیز معلق مانده و بیمه تامین اجتماعی بخشی از آنها قطع شده است.

محمود زاده در پایان خاطر نشان ساخت: بر اساس آمارهای موجود، مناطق قومی و مذهبی بیشترین آمار بیکاری در ایران را دارند. استان کردستان، سیستان و بلوچستان و مناطق کردنشین آذربایجان غربی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و بیکاری در این مناطق نسبت به سایر مناطق ایران بیشتر است. این موضوع نشان می‌دهد که دولت های اخیر توجهی به زیر ساخت‌های اقتصادی مناطق قومی مذهبی نداشته اند.

کلیه مطالبات فراکسیون در چارچوب قانون مطرح می شوند. قوانینی که در باب توسعه متوازن اعتبارات و زیرساخت ها، اشتغال، آموزش به زبان مادری و برای مثال اصل ۱۲ قانون اساسی به موضوع وضعیت حقوقی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه اشاره می کند و باید با سپردن احوال شخصیه در دادگاه ها به قضات اهل سنت در مناطق اهل سنت اقدام عملی صورت گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن