مجلس و نمایندگان

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه مناطق ویژه اقتصادی

آوای سنت: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تسهیل در روند ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی در حاشیه نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان ضمن بیان این مطلب که برای توسعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هر منطقه نیازمند آماده سازی زیرساخت و تسهیلات ویژه هستیم، گفت،: توسعه و آماده سازی زیر ساخت شهرستان مرزی میرجاوه همواره از برنامه ها و اهداف اصلی بوده است. این شهرستان داری پتانسیل های بالایی می باشد، اما عدم ایجاد زیر ساخت مناسب باعث شده بود تا مردم از ظرفیت ها بهره کافی را نبرند.

حسین زهی از احداث باند دوم جاده میرجاوه به زاهدان طی روزهای آینده صحبت به میان کشید و افزود: ضرورت داشت جاده میرجاوه به زاهدان به دلیل تردد بالا و استفاده از ظرفیت مرزی تبدیل به دو بانده شود. لذا با پیگیری‌های که انجام دادیم مجوز احداث باند دوم محور اخذ و اعتبار اولیه احداث چهارده کیلومتر از مسیر تامین گردیده است. با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده مقرر شد که هفت کیلومتر از این محور طی هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

نماینده مردم خاش در مجلس یازدهم در خصوص تعیین تکلیف جاده میرجاوه به بخش ریگ ملک اظهار داشت: این محور یکی از شریان‌های اصلی این منطقه بشمار رفته و زندگی روزمره بسیاری از مردم استان به آن وابسته می باشد، ولی محور مذکور متاسفانه طی سه دهه اخیر بدون تملک و عدم بهسازی مانده و مردم ما را به شدت کلافه کرده است. نهایتا با اقدامات انجام شده محور فوق الذکر به اداره کل راهداری و امور حمل و نقل استان جهت بهسازی و توسعه واگذار شد.

حسین زهی از محور میرجاوه به خاش بعنوان یکی از مسیرهای توسعه این منطقه یاد کرد و عنوان نمود: این مسیر درحال حاضر یک جاده فرعی زیر بار است و تلاش داریم از آن بعنوان جاده اصلی استفاده کنیم. مرز میرجاوه از معدود مرزهای است که برای کشور ارز آوری دارد و ما با همراهی دولت برنامه های حمایتی و معیشتی تسهیلات ویژه ای را برای کوله بران، پیله وران و مرزنشینان به طور خاص در سطح ملی و با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها اتخاذ کردیم و مرز کوله بری و پیله وری میرجاوه که از سال ۹۴ منفعل شده بود دوباره بازگشایی گردید.

این نماینده اهل سنت با تاکید بر جذب سرمایه گذار در منطقه مرزی میرجاوه خاطر نشان کرد: باید بستری فراهم کنیم که بخش خصوصی در استان بویژه در شهرستان مرزی میرجاوه ترغیب به سرمایه گذاری شود. بنده نیز حمایت های لازم را برای فعالیت های اتاق بازرگانی استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه و سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای تحقق توسعه منطقه انجام خواهم داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن